Nedräkningen har börjat



Till årets mysigaste årstid/högtid! Hade det inte varit för att min sambo jobbar som snickare och i detta nu och lägger tak så hade jag varit ute och bönat och bett(stavning?) till vädergudarna att släppa ner lite snö nu till helgen då det faktiskt är första advent!♥

Julpyntningen kommer få vänta till på ons/tors då en liten städtant ska komma och göra våra fönster fina på onsdag, tack RUT! Men i år ska vi julpynta, ordentligt, två granar ska vi ha, en uppe och en i källaren, nere blir det plast  men jag vill ha en där också, för det är ju faktiskt där vi sitter på kvällarna.

Nyårsafton ska spenderas hos oss i år, so far är vi 6 vuxna + barn, får se hur många vi blir i slutändan! Ska bli jätte kul, det enda som inte känns kul är kläderna, vad sjutton ska jag ha på mig, mjukisbyxor och sopsäck? Aja med ett bälte i midjan så blir väl det bra också...Så nu ska jag rodda Nyårsmeny=)!!

Målaren har redan börjat sätta klorna i vårat hem, målarniclas är fantastisk! känns helt underbart att allt kommer vara klart till jul. Sen är det bara tvättstugan och ett sovrum kvar på övervåningen, tänkte ta på mig målerijobbet i det som ska bli "gästrum" så får k lägga golv och sätta golv, lister, foder och socklar! bra deal;) Sen till hösten får det bli tvättstugeprojekt! Sen ska vi bara mysa runt i vårat topprenoverade hus som ser ut precis som vi vill ha det...eller ja förutom tapeten i köket som blev en liten miss, men som jag börjar känna att jag mer och mer kanske inte tycker är så illa som jag gjordei början, det är max 2 rullar tapet också så det är inte som om att det tar blickfånget. Men det är mellangrå, silicongrå, ja grått helt enkelt.

Jag bygger alltid upp galna förväntningar runt löjliga saker bara för att se fram mot något och när det väl blir av så blir det inte alltid så där "häftigt" som man tänkt sig. Saker jag laddar för nu tillexempel är:
Jag ska köpa en stor YankeeCandle burk, doft strawberry/buttercream och ställa i badrummet när det är klart och så ska vi äntligen då börja använda alla nyinköpta handdukar. Kan tänka mig att prinsen inte tycker det är nödvändigt att vänta med det, men det är något visst med att "ta oskulden" på en ny produkt( tanken på att hänga 10 olika fula handdukar i ett nyrenoverat badrum får mig att vilja skjuta mig själv).

Det här med ljuset är ju en annan larvig grej, jag skulle lika gärna kunna köpa det nu och njuta av det, men nej jag har helt enkelt bestämmt mig för att det ska inhandlas till det tillfället och ställas sådär perfekt på den nya badrumsmöbeln=) Nej men det har jag också skapat en vision för hur allt ska bli den dagen allt är klart, jag ska tappa upp ett bad och ligga där och njuta av den underbara doften och dricka ett glas bubbel och lyssna på julmusik, sammtidigt så skruttar prinsen runt i köket gärna iklädd rödrutigt förkläde, kanske kokar knäck? haha tror den visionen kommer gå åt skogen också. Men bada ska jag i alla fall ; )

Till sovrummet har jag också ett par visioner, tex har jag köpt två nya bäddsett som ska användas, nya lakan, en ny möbel tillhörande sängen ska införskaffas och nya täcken + överkast. Sen lite ljuslyktor, ett par tavlor ska upp...tavlor tavlor detta dyra hellvette som man tröttnar på, har egentligen bara en riktig tavla upp på väggen hemma än så länge, och den älskar jag, den var billig och inget speciellt egentligen but i love it. Den "dyra" fyrtavlan från gallerix är jag egentligen trött på, men istället för att lägga undan ska vi köpa en till likadan men med ett annat fyrmotiv på och hänga upp i trapphuset, det kommer nog bli bra!

Vårt hem börjar verkligen likna ett hem nu, och det känns underbart!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0