Jag har en plan

Och jag tror den blir bra, det återstår att se men det mesta är med i beräkningen så att allt ska hinnas med innan lillplutt väljer att anlända, huset ska bli julfint och relativt färdigrenoverat till, prinsens plan är att badrummet, vårat sovrum och lillplutt sovrum ska vara färdigt, rörmokaren hade tid, målaren hade tid, städtanten som ska komma och putsa våra förnster är inbokad. Sen ska det hinnas med en hel del inhandling och val av tex tapeter, vårat sovrum blir nog lite mer lila, lila lila lila, denna underbara färg, vad det andra sovrummet får för tapter är fortfarande en nöt att knäcke, färg, mönster?! Ingen aning vad "jag" vill ha där=)

Sen är det jul och vi ska för första gången fira jul tillsammans, knäppt kanske, 5 ½ år senare men sådanna är vi men nu finns det ingen återvändo=) Planen är väl att göra min familj uppesittarkvällen + förmiddagen-lunch och sen hem till prinsens familj resten av julafton. Fick för övrigt veta att de inte har någon "Jansson" på julbordet, det måste helt enkelt styras upp!!

Känns som om allt går i 180 km/h och både jag och prinsen skulle verkligen behöva ett brake och bara sitta och dumglo ut i tomma intet och kanske sova mer än 5 timmar per natt..Det positiva i det hela är väl att fritiden i alla fall bara tas upp av roliga saker, renovering av huset, mycket shopping på både när och lite längre håll och mycket träffar med vänner och familj! Varje morgon när klockan ringer är det två gestalter, liknande vålnader som på ett mänisko-ap-sätt försöker ställa sig upprätt för att minuterna senare ha klätt på sig, borstat tänder, packat väskan och bege oss mot jobben.

Gårdagen spenderades med en spontantripp till Uppsala, köpte en röd fin kronan, knallröd. Sen blev det en timme intensiv shopping på IKEA, full jäkla fart genom det absolut snyggaste och mest strukturerade IKEA butik jag besökt, jäklar vilket jobb dekoratörer och kommunikatörerna måste göra där, och bra smak, riktigt inspirerande miljöer!!

Ikväll blir det Bio med Marro, Twilight och imorgon väntas en middag hos bästaste Janni och Fredrik, men vi får se om prinsen kan haka, rörisen skulle komma, annars får jag gå själv. Fredag är nog blank och så ska det fortsätta, idol och filt i soffan.

Och så kommer veden, antagligen på fredag, 13m3 ska det vara, var av cirka 10 m3 är våra som ska staplas i carporten, även en hel del marksten ska flyttas, tung och tråkigt men det måste göras! I vinter ska vi elda elda elda!!!

Nej ge mig helghelghelg nuuuu!! Antingen så ska vi (prinsen) kakla badrummet eller gipsa klart sovrummen så det är klart för målaren. spännande, kommer bli så fint!! Jag kör på hejjaklack, inhandling och handräckning=)



Det går bra nu!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0