Chokerande!

Jo då drar till med ett inlägg, var ett jäkla tag sedan nu, beror på?? Helt enkelt att jag lever ett isolerat liv utan internet vilket är jäkligt skönt många dagar, men dagar som denna när man helt enkelt inte har någon jäkla lust med något..sitter och dum-glor. Vi har ju inte heller någon tv, eller tv har vi men inga kanaler. Så har jag en sambo som jobbar borta, haha ja ni kan ju tänka er vad jag sysselsätter mig med på kvällarna eller lediga dagar. HUSET!

Har varit helt slut pga av diverse utbildningar jag har varit på senaste veckorna, har tagit krankort, och varför det? Jo jag har hoppat av skolan och skaffat mig ett jobb på ssab, och där trivs jag som fisken i vattnet! Ledig mycket och tjänar bra med cash!

Jobbar skift, dag natt efm vilket passar mig bra, är ingen 7-16 människa har jag märkt, orutin är nog det bästa jag vet!

Så vad kretsar mitt liv om just nu? Jo det är huset huset och åter huset, min kära prins jobbar och sliter och jag gör allt jag kan för att hjälpa till så gott det går, vilket ofta leder till att jag göra skitjobben, åker och handlar, målar, åker till tippen fixar mat etc. Vilket är helt okey för mig, jag får ett fantastiskt hus renoverat av ett proffs, det är inte alla som får det!

Sysslorna hos oss delas numera upp att jag sköter allt som har med hushållet att göra och prinsen allt som har med själva renoveringen av huset att göra, fungerar bra för oss, vi tar ett steg bakåt i tiden, men jag kan lova er alla att jag dammsuger hellre övervåningen 100 ggr om dagen och lagar lite mat än sätter 17 förnster på två dagar, varför? Jo för att om jag skulle göra det skulle det ta 17 dagar att få in två fönster, dessutom skulle de säkert vara sneda!

Alla förstår inte hur man kan vara så konservativ i vissa lägen att man går tillbaka till att tjejen sköter hushållet och mannen det andra, "han kan väl laga sin mat själv" har jag fått höra ett par ggr, klart han KAN men då tar allt längre tid, han måste avbryta det han gör för att jag ska kunna vadå=? Köra sopor...??

Prinsen och jag har väl aldrig haft det så bra tillsammans som nu, jag längtar varje dag efter honom, vi har mysigt och bara njuter och sliter! Det är fantastiskt att få känna sig så älskad som jag gör. Önskar alla det!

Så till mig själv, ja det har varit ett halvår som varit upp och ner kan man säga, en blandning mellan världens lyckligaste och olyckligaste på samma gång, privat och hemma har allt rullat på som en dans på rosor men utbildning och fd på svevia tog knäcken på mig, så jag gjorde det som kändes rätt för mig, hoppade av och sade upp mig därifrån, två veckor efter jag gjort detta klev jag in på min nya arbetsplats, lyckligare än någonsin.
Den enda bieffekten av detta är väl att jag efter 4 år fått säga upp mig från mitt älskade classe, det skar i gjärtat och en del tårar har spillts, men jag vet att det kommer bli bra, som Rikard sade "Vi finns ju kvar" , och det stämmer till hundra procent! Kommer nog bli en sväng ner dit VARJE gång jag e på stan=)

Planerar att när huset är i ordning bjuda hem de som önskar på en liten avskedsfest eller något sådant, men först, JULFEST och då går jag all-in eller konverterar från nykterist till partyist, de ska bli en kväll att minnas med de bästa arbetskamraterna man någonsin kan ha!

Jag har bestämmt mig för att ta tag i mitt liv, hur vet jag inte riktigt, ska absolut börja träna, allt känns mycket enklare nu när man liksom mår bra igen, badhuset ska bli min bästa vän och jag ska simma simma simma tílls jag får simhud mellan tårna! När bitarna faller på plats och man hittar sig själv och den man en gång var så brukar det mesta lösa sig! Har provat på cambridge 1 DAG men vet redan att det inte är något för mig, inte för hungern, utan för smaken...Fytterackarn så äckliga shakesen är.

Terorese is back on track och ska fanimej njuta nu!

Snart är det jul och jag kan inte se mer fram emot att få pynta huset, köpa skivan absolute christmas, rocka loss och bara njuta av allt fint i mitt liv. Att köpa hus är det bästaste jag gjort efter raggat upp prinsen!

Nu är klockan 22,20 jag ska bege mig hemmåt, sova? Nej nej nej måla trapphuset och skrapa golv!

                                                                     Simma lungt!






Kommentarer
Postat av: fia

HÄRLIGT gumman att du Mår bra!!!

Du jag har gått med i Viktklubb på Nätet SKIIT enkelt,,, in Hanna har varit med i 11 v & gått ner 14,4 kilo,,,, jag va Trött på VV så jag Kör,,, Hoppas att det Funkar på Mig åxå,,,, :P bara man är STENHÅRD så!!!

KRAMIS

2010-11-04 @ 07:44:42
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: fanny ahlström

det där är min snygging till brorsa det :) kram kram/fanny<33

2010-11-06 @ 16:39:53
Postat av: tina

hej fin blogg :D

kolla gärna in min ;D

2010-11-06 @ 17:25:59
URL: http://tiiinaandersson.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Du hittar tävlingarna---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-11-06 @ 17:47:54
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0