Jag vill ha, jag vill göra, jag viiiiiiill

Så mycket man kan, så mycket man vill, och allt ska helst hända idag, gärna igår.

Längtar som en galen till flytten, vill flytta nu nu nu nu!!!!!!!!!!!

Känner mig rätt asocial för tillfället, har så mycket i huvudet, så mycket som ska göras och utöver detta ska man hinna praktisera och jobba också.

Har börjat inse att vi har köpt ett hus, ett hus, ett ställe där vi ska bo länge. Helt plötsligt så kommer det över än, måste man ha så jävla brottom? Visst är det kul att ha ett underbart fint hus, men det är ju också underbart att ha någonting att göra, projekt. Man måste inte släppa en bomb och börja med allt på en gång. Ska nog försöka vara lite systematiska så man slipper ångra saker och göra om elt bråka om att man är missnöjd vilket jag vet kommer vara fallet i vårat förhållande.

Tror sommarens bestyr blir att dränera, riva upp, föryngra och planera trägården samt lägga marksten och dekorsten. Målning av fönster, dörr och hus faller på min lott skulle jag tro. Sen ska vi nog vara nöjda ute för i år, man ska väl för sjutton kunna njuta på altanen någon kväll också. Så får det bli altan, garage och staket nästa sommar, och plantering såklart!! Rosor, nya träd, aster, syren, doftviol, vinbär, björnbär, amerikanska blåbär, smultron, potatis, lök, ärtor sallad och kryddor!!!Oh det ska bli så kul=) Så ska jag fixa en riktigt fin gräsmatta!! Sen när det är dax att kliva in, så blir det väl hall, kök och vardagsrum i ett svep. Sen vet jag inte varför men jag vill få ordning i källaren, två av rummen har ju nuvarande ägaren byggt med 70-talets regler, vilket inte är de bästa idag, så det skulle vara skönt att få ordning i de två rum det gäller så man kan använda de två rummen ordentligt.

Så är det möbler, man vill ju ha allt, har bla spanat in en rokoko byrå, fake, på blocket vill hahaha, men skulle jag köpa den nu, kommer den se helt missplacerad ut...men vill ju inte vänta och köpa en äkta och förvanska den som jag ska, vit med silverbeslag, och det finns ingen vit orginal rokoko med sivlerbeslag, allt är mörkt trä, mässing och marmorskivor, och jag vill inte förstöra någon fint och orginal. Två indemo röda Ektorp 3-sits soffor, soffbord, matgrupp för 10 personer, gärna med någon skänk eller fint vitrin till,  lampor till förbannelse, en äldre stor fin spegel till hallen, hatthylla och skoställ...nya sovrumsmöbler, kompleteringar till tv-rummet, mediamöbel, ska i jo för sig hänga upp tv´n på väggen, men måste ha något under, den måste väl gå i indisk stil, då kistan och våra nuvarande soffor är bruna. Så är det de rummet i källaren vi ska göra till kontor, där vill vi ha lite Jugendstil, tungt mörkt, gammalt, med en strindberg lampa på skrivborder, med kontraster mot modernt med coola tapeter och ljussättningar. Det mörka och gamla är Kennys stil, så det får bli i källaren.

Så måste jag övertala kenny till att riva två väggar, det räcker med 2 sovrum...vi behöver INTE 4...om det skull bli aktuellt för fler, så får vi väl sätta upp en vägg...eller flytta ner i källaren...Men min plan är att när vi behöver så många sovrum...ska vi bo någon annan stans!! Men ha är tuff...jäkligt tuff..

Som sagt vill ha allt nu, gärna igår!!!

Nehe dax att börja förberede sig inför morgondagen, klockan ringer ju som sagt 05.40


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0