1 Mars

1 Mars?!?! På torsdag är ett ett år sedan vi kom hem från vår resa, helt sjukt, ett år, vad har man hunnit med på denna tid då?? Kenny har så gott som själv byggt ett 70 kvm stort hus från grunden, börjat plugga, hoppat av och fått en fantastiskt bra jobb där han trivs. Han har utökat sin matriella sida, bil, båge och och en sjukt massa grejer till jakten. Vi har fixat lägenhet i Huddinge som vi tackade nej till. Fått en fin lägenhet i Nypan. Jag har börjat plugga och håller mig kvar, och det är väl ungefär vad jag har åstakommit detta år, men det är väl ett stort steg, i alla fall för mig, snart börjar jag praktiken också, jag längtar!! Jo så har vi ju fått lånelöfte också, så kanske det blit ett hus på landet snart...eller liten gård ; )

Lägenheten är snart klar, sovrummet är helt klart, det är golvsocklar och matta som ska läggas in i köket, sen är köket och sovrummet helt klart mina favorit rum, de såg verkligen förjävliga ut förut...mörk rödbrun färg i sovrummet och något som skulle likna caffelatte i köket. Nej riktigt skönt att få ut det. Nu är det en lampa till köket, och en hel massa lampor till vardagsrummet som saknas. Vi var och handlade lite växter, tavellister, vaser och sånt, så nu är det en ny rutin att prinsen ska köpa blommor till mig varje torsdag som ska stå fint i en vas på vår byrå i sovrummet över helgen, hihi!! Får se om jag lägger ut bilder, känns som om de jag vill ska se detta kommer komma hit, så får se...tro det eller ej men jag är ibland lite privat av mig..

Har jobbat hela helgen och jag kan säga att det inte finns någon motivation alls att gå till jobbet, sen våra scheman ändrades så känns det inte värt att ta sig dit, man är där max 4 timmar, och det känns mer som att det förtsör en dag än tillför dagen någon, man har ingen lunch med sina arbetskamrater och man träffar max hälften av personalen innan man börjar eller när mans lutar, sen rullar scehmat på, en börjar och så slutar en annan, det finns kolegor som man inte träffat på jätte länge, och de gånger man arbetat tillsammans så är det inte säkert man har haft en timme tillsammans på den korta dagen. Just nu finns det bara två anledningar att gå till jobbet, att träffa alla underbara arbetskamrater och tjäna pengar...och så var det inte förut, man längtade dit, man hade mycket tid med sina arbetskamrater, det hände saker, man lärde sig nya saker, man fick ta del av händelser och vara delaktig i utveckligen i butiken....

Men nu NADA...

Skit tråkigt, och det gör inte saken bättre nu när Kenny jobbar borta hela veckorna och jag har långa dagar i skolan /praktiken...Jag vill ha mina helger med honom, och särskillt nu när jaktsäsongen är "över", mig spelar det ingen roll om man jobbar helgen om både är sysselasatta men som situationen är som nu vill man ha sina helger tillsammans, så man kan boka in saker tillsammans och var för sig, nu sitter man hemma och väntar på varandra för att få de timmar man har ledigt tillsammans...Skittråkigt...Det är ju dumt att jäna pengar om man aldrig har tid att slösa dem tillsammans...Men jag skulle sakna alla arbetskamrater för mycket om man skulle byta jobb.


Kissemissarna har det mys här hos oss, de verkar som de stormtrivs, de ska alltid vara med, de är så gosiga. Conrad har ett litet tix...och det är att han äter ALLT, så igår hittade jag honom sitta på vår byrå och äta upp tulpanerna, min tanke är att det inte är giftigt, rådjur äter ju tulpaner?? Kissarna är Bästa köpet helt klart=)

Nehe nu ska jag ta katterna och ge dem ett bad, sen en sväng ner på stan.

ha det gott!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0