Nöjd

Nya kläder i garderoben, hade beställt 32 rader från h&m gissa mycket kläder, mycket basic men även lite annat, supernöjd med det jag tillslut valde att behålla, synd på en klänning som inte satt något bra, för i teorin var den supersnygg.

Detta inlägg vill jag ägna till alla underbara POJKAR som hela tiden hjälper oss med allt med huset, allt blir så fint, går så fort och allt blir mycket roligare om man är fler. För min del kan man väl säga att jag har lite mer hushålssnära tjänster, maten ska vara klar, kaffet varmt och ölen kall ; )Men det är kul, jahg hjälper till där jag känner att jag tillför något, annars är det bättre att jag gör det jag är bra på.

Just nu e det segt på jobbet, massor som har semester och kontoret är tyst så tyst på dagarna, jag och en till stackare som bemannar där. Men snart drar det väl igång igen.

För övrigt är denna vecka kaosartad, alldeles för mycket att göra på alldeles för lite tid, jobb+extra jobb, prinsen fyller år och som det ser ut idag kommer det 25 pers, kan bli 30...Helt galet, födelsedag för mig är min dag då jag får göra som jag vill, vad jag vill, när jag vill, men det här blir ju egentligen tvärt om, man springer och servar på massa andra hela tiden. Jag funderar ärligt på att sluta fira min födelsedag och kanske göra någon utflykt med familjen istället, så kan man kanske slå ihop firandet med kenny eftersom vi fyller med 20 dagars mellanrum.

Skulle Kenny läsa detta skulle han bli tokig, herr tradition him self som vill att allt ska vara som det alltid varit, när jag gav på förslag att vi skulle skorta min födelsedag i år för att vi panela om tyckte han inte att det kunde komma på fråga.

Jag bryr mig inte om sådant där så mycket nu, julen är tid för att träffa varandra i min mening, inte ett enda stort kaos av paket och mäniskor som stressar runt för att hinna träffa alla på samma gång och bara bli stressade, blir väl kanske annorlunda när jag har en egen familj, men jag vet att jag inte kommer vilja åka runt, vill man fira med oss får man kanske hellre fira hos oss, alternativt tillsammans med den enas släkt, alternativt att man fortsätter fira var och en för sig, barn minns ju inget för än man e typ 3 ändå så då kan man ju vara var för sig tills dess...hur kom jag in på detta? I alla fall är jag inte traditionsbunden, min sambo är det, det är ingen bra kombo.

Nu ska jag bege mig hemmåt igen, har varit och myst lite med mammas och pappas ena katt, ska försöka få in den andra, men hon är en liten rymmare...Så man vet aldrig.


Avslutande orden idag blir att man slutas aldrig att förvånas över hur folk tänker och agerar, särskilt inte när det skulle bli ett jävla liv om man gjorde samma sak tillbaka. Nej riktigt irreterande med folk som gärna tar bilen när man erbjuder att skjutsa...eller något i den stilen. Men nu vet man nivån på det hela, och då tänker jag nog faktiskt vara en sådan ful fisk att jag sjunker till samma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0