Idag är jag stark just idag mår jag bra ; )

Passar på att citer Kenta haha kanon skön låt.

Idag känns livet allmänt bra. Jag har varit och haft ett litet möte med min chef och lyckades få fram alla förslag som vi deltidare gemensamt kommit fram till, otroligt skönt, självklart kan man inte alltid göra alla 100 % nöjda men nu verkar det som om alla blivit super nöjda, och det känns jätte skönt när man för andras talan. Chefen som i vanliga fall kan kännas lite enkelspårig och stå fast vid vad han gjort var otroligt öppen förstående och stod faktiskt på vår sida i flera av våra åsikter och det var skönt.

Det senaste året har ett gäng anställda valt att ta steget vidare i karriären eller familjelivet så vi är lite kort om folk rätt ofta, vi är i dag totalt 7 deltidare nu, i sommras var vi 9, en har bytt jobb en annan är pappa ledig, utöver detta så har även heltidarna annat för sig, mammaledig, bytt jobb, gått ner i tid och en är iväg på ett projket till i maj, så mycket händer men ingen har ersatts, så vi är lite underbemannade. Det är inte alltid vi deltidare kan/vill jobba extra de dagarna butiken behöver, vilket har skapat irritation, vilket inte är rättvist då vi nu är två färre som ska erstätta 4 1/4 tjänst mer, och vår kära chef svarade bara att han tyckte vi ställde upp otroligt bra, och att vi absolut inte skulle känna oss tvugna att arbeta mer eller få dåligt samvete om vi inte ställde upp. Vet faktiskt inte om många av heltidarna ser på det på det viset, eller inser att alla vi deltidare gör något mer än bara sitter och väntar på att de ska ringa och fråga om vi vill arbeta, så var det de första 2 åren, vi var flera deltidare som levde på jobbet vi hade på classe, och innan lågkonjukturen fungerade det kanon, men för de flesta av oss går det inte längre. Jag pluggar typ 40 timmar i veckan, jag orkar inte jobba mer än vad jag gör idag.

Så idag vann vi deltidare en stor seger =) Kanon!!

Idag började jag och prinsen en nystart gällande kost och motion. Jag ska avgifta mig själv i socker, no more sugar for me, däremot ska jag dränka mig själv i cola zero, hihihi. Nej men allvarligt känns det skönt, nu vet jag att jag gör detta för min skull, skulle vara skönt att komma i form igen. Vi får helt enkelt se hur bra det går och hur mycket form som försvinner, men vi har satt rät höga mål, men för en gång skull över en lång period.
Prinsen ska trimma sig lite, magen och häcken ska återigen bli stenhård hihi.

Jag ska ärligt säga att känslan jag saknar mest är att springa jävligt fort, älskade när jag spelade fotboll och man kom i närkamp och bara rusade arslet av sig för att komma först till den lilla läderklädda bollen, skulle vara en riktig seger att ta upp fotbollen igen, men jag vet att det är inget jag kan göra om jag inte är i toppform, har alledels för mycket vinnar skalle för det, skulle inte stå ut med att bli frånsprungen hela tiden.


så nu ska jag försöka mig på lite G.I fungerar nog bäst i vårat hushåll då prinsen är köttoman,så då blir det att ta bort potatis,ris,pasta bröd, mejeri + allt du híttar i de sista hyllorna på Ica, dock tänker jag aldrig i hela mitt liv ta bort mjölk, frukt och grönsaker och inte göra skillnad på mer eller mindre bra grönt, allt från grönsaksdisken och fruk är bra. Även om jag väldigt sällan dricker alkohol tänkte jag faktiskt stryka det fram till juli också, valborg, midsommar och kanske om man är ute och äter, men inge vin mys i soffan eller badkaret, så får det bli! Borde inte vara något problem, eller?! tänker inte skriva ut något mål, men kan säga att det är i början på Juli det ska vara nått, och då kan jag säga om jag lyckats eller ej.

Igår var mammsen här på lite middag, hon kommer även ikväll, trevligt, ikväll blir det kyckling paeneg curry, mums!!

Nehe nu ska jag plocka ur diskmaskinen så får vi se vad resten av dagen har att erbjuda, imorgon är det skola igen, sen är det varje dag fram till fredag,yipee....

22 mars är det praktik, vi försöker också styra upp en weekend i fjällen vecka 11, vore mysigt, än så länge är det i  vanlig ordning jag prinsen och Herr W, någon som är sugen på att haka på?! skönt att ha något att se fram emot.

ha det gott allesammans



Kommentarer
Postat av: edward

Hej på dig. Måste börja med att säga att absolut INGEN av oss som jobbar HELTID tycker det är konstigt om ni säger nej eller inte kan. Tycker det känns tråkigt att du känner det så. För övrigt vill jag bara få fram att nån irritation (från oss som jobbar heltid) på er inte existerar. Ni är kanon och vi uppskattar varenda gång ni kommer in och jobbar extra. Vad jag hörde tror jag att det hela beror på ett litet missförstånd. Har själv varit i samma sits (jobbade som vikarie) mina första 3 arbetsår och förstår er helt och hållet.

Däremot kan det ibland kännas lite tungt när man ringer runt och ingen kan jobba, inget konstigt med det. Men självklart får och ska ni säga nej när ni inte kan. Vi klarar det alltid på nåt sätt. Nu när vi är mindre personal än vad vi nånsin varit förut känns det därför ännu mer viktigt att vi snackar med varann när det är något (någon kanske...) som vi inte tycker klickar. Kanonbra att du pratade med Klas och förde er talan. Skulle det vara nånting annat så tveka inte att ta det med någon av oss andra som du känner att du kan prata med.



Kram edward

2010-01-17 @ 20:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0