Sjukskriven..

Men ändå rätt så pigg. I Fredags kväll small det till, det gjorde helt plötsligt ont i mitt öra och balansinnet var som bortblåst, kändes som jag shottat en flaska jäger på ett par sekunder, jag visste det direkt, öroninflammationen är ett faktum.

Kvällen och hela natten spenderades i soffan med vetekudden under örat, det gjorde så ont, det kom tårar, och inte en sekund sov jag den natten. När klockan slog 06,30 kände jag att jag inte orkade ligga still längre, så jag gick upp och tog en dusch och började förbereda mig för dagens arbete. 

Alla i min närhet tycker eller tyckte nog att jag var dum i huvudet som gick till jobbet med värkande öra, alla som har haft öroninflammation vet också hur ont det gör innan det släpper. Min tanke var helt enkelt, det är örat jag är sjuk i, inte huvudet, som en viss Gunvald sade när han gjort illa foten i någon beckfilm. Efter jobbet brände vi ut till tomta där syster, broder och jonas väntade hos mor och far, grillning och lite familjetid stod på schemat, jag var så slut och hade så ont, men försökte hålla mig pigg. När alla väl gick till säng så slocknade jag nog på 1 sekund. vaknade dagen efter och kände mig som ett frossande halvdöd sengångare...febern hade kommit, så det blev att ringa sig sjuk, hinnan i örat hade också spruckit så det blev att ringa primärvården. Fick senare komma in för undersökning och medecin.

Att tillägga är att jag var i kontakt med dempå 1177 ( sjukvårdsupplysningen) flera gånger under helgen då jag vet att man som vuxen ska söka hjälp för öroninflammation då det räknas som en barnsjukdom,,, de var kassa, varje sköterska gav mig olika direktiv och när jag påpekade detta, blev de sura och otrevliga. Saker jag fick höra från dem var bland annat
 
- ta en taxi 
(försökte föklara att det inte var så lätt att ta sig dit för mig, hade ingen lust att cykla från brandholmen eller tomta med feber, och förskte lösa det så smidigt som möjligt med när andra skulle pasera nyköping så jag kunde åka med)

- Det här är ingen tidsbokning, man får hgelt enkelt ta den tid man tilldelas.

Även här var när jag försökte få en tid efter jobbet, eftersom jag vet att besöket tar 10 minuter, så kände jag att jag inte ville vara hemma en hel dag pga det.

- Det är inget akut, vänta till måndag.

- Återkom om du har feber

(ringer när jag fått feber)

- Återkom om det gör ont.

- Om det har gått hål håller det på att läker, då behöver du inte komma.

Varenda ovanstående rad är fel enligt min sjuksköterska. Man ska kunna fösöka lösa tider så det passar patient och sjukvård, är det akut, ja då vänder man sig till akuten,inte primärvården. Alltid ska det kollas upp med öroninflammation, och helst innan febern kommit. Gör det ont efter locket i örat brustit är något fel.. 

Så alla ni därute, tänk själva och överdriv gärna en smula..annars tar man sig aldrgi genom den där panelen...usch.

Så nu är jag sjukskriven tom onsdag, går på penecelin, magen gör uppror, ajajaj men det är bara att härda ut.

har varit ute i tomta de här dagarna, är mest ute i tomta av några enkla anledningar, tråkigt att vara ensam hemma, finns inget att  göra i leggan, här finns mamma och mammalediga marro som jag mer än gärna spenderar dagarna med.

Längtar efter min prins, men helgen har vi ledigt tillsammans, LÄNGTAR. Valborg med Marro och Tommy, och sen blir det Funky Kids på söndag antagligen hihi, Kennys yngsta syster som har dansuppvisning, COOOLT haha ; )

Nej nu ska jag gå ner till mina monster, Conrad bet sönder min laddare igår...Fast fick låna en av Marro, och tur var väl det. Måste köpa ny lur... men tråkigt att lägga pengarna på sådant.





Kommentarer
Postat av: Marro

Nu fick jag ont i örat när jag läste det här :D Ses imorrn!

2010-04-28 @ 00:19:11
URL: http://marjetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0