på väg gem, och som jag längtar!

Sitter på pendeln hem, ska vara framme i gnesta vid 14 och då kommer prinsen och hämtar mig, han lät inte så pigg på det, men efter en bra taktik som gick till ungefär så här så kommer han och hämtar mig.

Jag: Kommer du och hämtar mig 14 i gnesta?(som vi sa) det tar typ en haltvimme från Nyköping
Kenny: HALVTIMME? går det ingen buss då, jag måste bla bla bla...
Tessan: tystnad....mer tystnad
Kenny: Ja men jag har ju lite grejer jag ska göra typ klippa mig.
tessan: JA MEN JAG TAR VÄL BUSSEN DÅ...tystnad
Kenny:Nej men jag kan hämta dig, vilken tid?
Tessan: (tjurig som en 3 åring) det har jag sagt.
Kenny: ja men då hämtar jag dig vid två så får du väl kolla på när jag klipper mig.

Perfa, hinner jag ett varv på stan när kenny klipper sig!

Första tentan idag, en del små missar, men det blir nog godkännt, jo det blir det inga problem.
Bara projektet kvar då, men det blir easypeacy som en viss person sa.

Helgen ska bli lugn, har något skit i halsen, näsan rinner. Vill bara ha myshelg, lite god mat,många pussar från prinsen och ett bad. ledig till tisdag, med undantag för söndagen då jag ska jobba ett par timmar. skulle gärna vilja ut och plocka lite svamp, så himmla skönt att bara ströva runt i mossan och leta efter kantareller och annat, avkopplande!

Så nej jag tänkte i vanlig ordning inte festa som en galen, vara bakfull och ångra att gårdagen var ett faktum. 
Not my cup of te.
Jag tänkte nog vara en sådan där riktigt tråkmåns som bara jag kan vara, fredagkväll med idol, älskling, ett glas rött,
upp runt 09 på lördagen för att se vad dagen har att erbjuda, kvällen hoppas jag spenderas i tomta då mina föräldrar ska bort, spendera tid utomhus, mysa, göra lite nyttiga saker i from av plugg, städningen, tvätttning, laga en god middag, fira att vi är lyckliga=) haha Mysigt värre. Vi är riktiga fredagsmysmänniskor!

Men däremot måste brudarna samlas snart så det blir lite partypartajj! Det skulle vara rusktigt kul, då urartar det alltid!

Min underbara prins, han är för go, förutom när han vill att jag åker ännu mer kollektivt än vad jag gör, nu när han är borta och jobbar dyker det helt plötsligt upp sms lite då och då, och han ringer nog i alla fall 2 gånger per dag, det är han som ringer,  inte jag, haha det hör inte till vanligheterna=) varje gång vi ska avsluta samtalen blir det liksom lite pinsamt, som när man liksom ska säga puss puss, saknar dig hej då, dröm sött haha första gången, det är gullgit det värmer, höra prinsen lägga på sig sin obekväma röst bara för att han tycker det är lite pinsamt att vara så där puttinuttig, men han vill säga det, så då får obekväma rösten åka på=)

Kenny is the one, jag vet, han är underbar, han får mig att ta fram mina bästa sidor, han gör mig lycklig, nästan jämnt. och när han gör mig förbannad är han ingen mes, när jag gapar skriker får damp och kastar saker på han gör han antingen lika dant eller skrattar åt mig, vilket gör mig ännu mer förbannad, tills det går över i att jag inte kan vara arg på någon som är så vacker när man ler..Hade jag haft en mes som vek sig, och gjorde allt vad jag ville, då..då hade nog saker och ting sett annourlunda ut.

Jag är Fröken Impuls och Kenny Herr Tänka efter före, vilket ger en fin balans, perfect match, det tror jag i alla fall.
Och jag tänker inte sluta ha den åsikten för än någon har bevisat mig motsattsen.

När man slutar tro på ett förhållande, delar upp saker i mitt och ditt och allmänt har separata liv, där man inte släpper in den andre, då tror jag det skiter sig. Och blanda in pengar i ett förhållande är nog det sämsta man kan göra, och det gäller nog alla förhållande. Nu pluggar jag, Kenny jobbar, dvs att han kommer mer eller mindre försörja mig 2 år frammåt, vi är inga personer som vill leva livet snålt, spendera, investera, ha kul. När han får ut en bra lön så ska jag leva på 7800 varje månad och så ska vi dela jämnt på alla gemensamma utgifter slutar det med att jag står med en femma och en fimp medans kenny kan glassa vidare, det känns inte rättvist. I mitt huvud har vi ett konto, och vi lever tillsammans, vi jobbar och kämpar tillsammans, vi delar jämnt för det är rättvisa, jag skulle göra samma sak för Kenny.

Så har det varit så här långt och det har aldrig skitit sig, jag vet att det är en del som haft åsikter om detta, men det är upp till dem. Om vi väljer att göra på vårat sätt så vi är lyckliga och har ett fantastiskt förhållande tycker jag helt klart att det är värt det.

För övrigt så bokade jag biljetter till rammstein 20/2 2010! Kenny har alltid sagt att om de spelar igen i Sverige så skulle han dit, kosta vad det kosta vill, vad gör man inte som flickvän? Ringer hans bästa kompis, frågar om han ska med, bokar 4 biljetter på a-parkett och överraskar prinsen min. Så det blir Jag prinsen, Herr W och någon klas, Kul!


gud vad jag hade att ventilera idag då haha. så går det när man har tråkigt. Nu sitter det en ful liten fjortis brud, eller sitter hon ligger och tar typ upp 4 platser på tåget så jag måste baklänges till gnesta, irreterande värre.

men ha en underbar helg allesammans!!

Puss & Kram!!

Kommentarer
Postat av: Marro

Be careful what you wish for.. ;D Hemma hos oss lämnar man inget på tallriken vet du!



Haha, nej jag ska inte skrämma dig, då kanske inte blir några fler promenader :) Kram

2009-09-29 @ 14:21:40
URL: http://marjetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0