klar för i år

Sista tentan för året är avklarad och nu känns det inte långt till jullovet, som jag längtar. Dock är det en hel del kvar som jag måste göra innan jullovet får börja på riktigt, 3 arbeten 1 redovisning och 6 skoldagar, sen är det lov.

Detta jullov kommer bestå av jobb, flytt och tillökning i familjen i form av två små katter. På tal om katterna satt jag på blocket idag och såg att en syster till våra katter är ute på annons, ägaren har tydligen redan tröttnat, 4 månader har hon haft dem, extremt tråkigt och oseriöst av ägaren att inte tänka igenom besultet innan man slår till, sånt skär i mitt hjärta.

Men men, Kenny sa skarpt nej när jag började smyga in ett ord om att komma som en räddare i nöden och återskapa syskonskaran.

Så efter helgen får vi ett exakt datum för flytten, vi håller tummarna att det blir gjort den 13 december, sen hämta katterna den 16, sen är jag ledig 17-18 kenny 19-20 så har vi hela dagar så de får vänja sig med oss och deras nya hem.

Igår var vi och shoppa lite på djurmagasinet, en kattlåda, liten pelare och en spade får räcka för nu, sen ska det inhandlas lite leksaker och annat.

I helgen blir det jobb för min del, prinsen är ledig, hoppas han går ut och jagar av sig lite, jag blir snart crazybanans om jag hör ett ord till om jakt, gevär och jakthundar. Kenny har inget jaktintresse, han är en total jaktidiot som tror att alla andra också är det så prat om kalibrar, sikten, slugg, 9-3-56 och annat som jag är totalt ointresserad av gör mig smått galen, jag ska börja snacka om slickepottar, bakmaskiner och mixrar tills hans öron blöder.

Nu sitter vi bredvid varandra, kenny i trans med en Mikael Tham film framför sig om lockjakt på allt från älg till kråka. Nu kröp han intill och sa att vi skulle ha lite mysigt, han har ffr inte sett allt jag skrivit om honom..tror inte ens han märker att jag har en laptop i knät om jag ska vara ärlig..

Men på ett sätt är jag ändå glad att min kära har ett intresse, ett nyttigt sådant där han är ute i naturen och hur gammaldags det än låter så tar han hem mat till vårat hushåll.


Nej hellre höra allt om jakt än allt om...ingeting?


Marro vi Måste ses snart är så nyfiken på allt som händer i erat liv nu!!!

ha det gott allesammans.


Kommentarer
Postat av: Marro

Javisst serru, stor som ett hus! :D Vet ännu inte hur jag jobbar nästa vecka.. Ska träffa en läkare imorrn ang sjukskrivning, vill gå ner lite i tid, så det beror helt på vad denne säger och hur Larre lägger upp schemat isf. Hur är du ledig då? Kram

2009-12-02 @ 11:11:56
URL: http://marjetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0