Slappar dag.

Idag har det inte blivit mycket gjort...klev upp alldeles för sent, lunchtid närmare bestämmt. Trodde inte det var sant när jag kollade på klockan. Men det visade väl att man är lite trött efter den vecka som varit i mitt så kallade nya liv. Åkte hem till prinsen och drack lite kaffe, sen försvann han ut och började snickra. Jag och fanny låg och lyssna på min Mp3 som nu bara är tankad med up-beat musik så jag får lite extra fart på benen när jag knatar. Fanny gillade dock inte musiken så mycket men fastnade för Mr Cool av snok och sjöng raden, Långalandet falukorv om och om igen.

Det är liksom lite tråkigt att skriva om hela viktnedgång grejjen eftersom det går bra, man blir inte lika taggad, om det hade gått dåligt hade det varit enkalre att bara spy ur sig, men att sitta och berömma sig själv känns lite B. 
En vecka har gått och på vågen visar det nu 3,5 kilo ner, inte illa pinkat. På söndag har jag min första så att säga vägning. Vägning inför publik hihi, har även bestämmt att prinsen ska vara med när jag kliver upp så jag har lite extra motivation att vara lite extra duktig.

Tidigare har jag alltid bestämmt ett slut datum när jag ska väga X antal kilo, men det har aldrig fungerat, liksom bara skjutit det framför mig. Så nu har jag lagt upp ett schema med mål varannan till var tredje vecka, första målet kommer garanterat lyckas, och hoppas på något kilo extra.

Imorgon ska jag låna Wille igen så får vi se vart vi ska gå, skogen garanterat så det är lite fart på honom, men jag hittar inte i så många så får se vart det bär av.
Efter det blir det en sväng till jobbet och avslutar kvällen med gymmet en timme. Inga roliga klasser imorgon, eller roliga är dem men man blir inte så där jävla super slut, för mig känns det alltid bäst att gå från gymmet när det är på gränsen till att benen inte bär längre, då vet man att man kämpat hårt.

Ikväll ska det nog bli sex and the city filmen eller kanske fools Gold med Mathew Mc C och ... vad heter hon? Samma par som i hur man förlorar en kille på 10 dagar i alla fall. De är fantastiska tillsammans.

Det jag ser fram mest emot nu är nog Daisys konfirnmation om två helger, inte för sjävla konfirmationen utan att hela lilla familjen ska komma ner, länge sedan vi sågs, och så spännande att se hur stor lillan har blivit!!

Nej nu ska jag nog gå ut i köket och se vad som mamma kokar ihop för kvällen, tror det blir korv med potatismos.



Ha en underbar söndagkväll allesammans!

Kommentarer
Postat av: fia

Bra där gumman!!!! kämpa på,,,, första veckorna är alltid lätta och man rasar mest,, men ge INTE upp,,,, du är super duktig!!!! och väg dig bara en gång i veckan,,, jag fick ställa vågen i källaren blev besatt vägde mig varje dag,,,, fniss,,,,

KRAM

2009-05-03 @ 21:06:38
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hej hej, jo det känns bra, blev tyvärr ingen budgivning som vi hoppats på, men fick iallafall 5000 kr mer än av begärt, så får vara glad för det! Inte hittat något nytt ännu, vi flyttar hem till min mamma igen då köparen flyttar in här 1 juni. Så nu ska vi jobba utav bara h-vete och spara alla pengar, lyxigt att bo hemma igen och betala så pass lite :-P Nu kommer vi ha fullt upp hela maj så vi kommer ner över dagen till konfirmationen, ska se till så lillgalning är på topp humör så ni kan mysa! ;-)

2009-05-04 @ 06:27:40
URL: http://natliiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0