Flyttstädning, Mys och Baileys.

På måndagskvällen precis när jag somnat ringde det i min lilla telefon, det var prinsen som undrade om jag kunde komma ut till dem och hjälpa kära svärmor o svärfar att flyttstäda sitt hus, svärmor var i vanlig ordning hyperstressad och önskade all hjälp som hon kunde få. Javisst sa jag, när hämtar du mig? 08,00..?! Jag lyckades skjuta fram det till 08,30. en sväng in till vindsförrådet i stan och hittade prinsens jobbarskor, min Nokia!! och en flaska baileys. Tillbaka till Bettna och det var dax att dra igång, för att beskriva min kära pojkväns familjs föredetta hus, Slott..300 kvm, riktigt gammalt hus med hur många rum, skrymslen och vrår som helst. Vi var 2-5 personer som konstant städa huset hela dagen, när klockan närmade sig 19 och det började bli riktigt mörkt eftersom alla lampor typ är bortkopplade så gav vi upp, hade inte så mycket kvar men ändå, fatta hur mycket det fanns att städa. Prinsen konstatera att han aldrig städat så mycket i hela sitt liv, jag höll med om det, vi har trotts allt bott i hop nästan ett år haha, han konstatera också att städbranschen inte var något för honom.

Efter städningen begav vi oss alla upp till det nya fina huset och åt Pizza, Stigtotma pizzeria blir nog lika chockade varje gång fam Ahlström ringer och beställer mellan 8-10 pizzor. Gott var det i alla fall, riktigt gott. Sen invigde jag och prinsen Jacuzzin, så himmla skönt, bubbelbad, belysning i karet, varmt vatten och mys, kan det bli bättre? Jag ska ha ett sådant badkar när jag blir stor, bättre hemmalyx finns inte. Kaffe i köket som alltid hos fam Ahlström och sen blev det sängen.

Vaknade vid 10 och begav oss direkt upp till huset där stackars svärmor putsade fönster i snöovädret, haha. Sen var det bara och städa städa städa tills allt var klart. Skönt för dem, de ska lämna nycklarna till huset imorgon och har bara lite små plock kvar. Skickade med kamera med Prinsen så han kan ta lite fina bilder av huset nu när det är snö och allt=)

Käkade middag i Bettna och begav oss hem till tomta där Patrik 1.5 väntade, riktigt bra film, får än att må bra. Att Torkel Pettersson och Gustav Skarsgård spelar så bra är helt otroligt, man kan verkligen tro att de älskar varandra passionerat.
Till filmen rotade jag fram Baileysen och Prinsen en Whisky, sen satt vi där och bara hade det bra..så mysigt.

Vi har bestämmt att imorgon ska vi ha en sån där riktigt myskväll, hela kittet, mysbyxor, världens största godisskål, let´s dance, allt som gör en myskväll perfekt=)

Nu måste jag aktivera mig själv, jobbet verkar inte direkt ha någon personalbrist, trist, tur att jag har kunnat hjälpa till med städningen och så annars hade jag krypit på väggarna. Skickat iväg lite ansökningar, men det har väl resten av Sveriges alla arbetslösa också gjort så man får inte hoppas på för mycket. Men ett jobb måste jag ha i alla fall, eller ett till jobb, jag har faktiskt ett, och det är nog det bästa jobb man kan ha i hela världen. Love you my Classe-gang!

Nu ska jag baka, kommer inte bli uppskattat av min mor, men något roligt måste jag sysselsätta mig med. Min kära mor älskar också att baka, men tyvär är det så att ingen i vår familj någonsin äter det vi bakar, så det ligger i frysen och sen matar vi fåglarna med det när det blivit gammalt..men men roligt är det ju!

Nehe dax att ta tag i lite saker, prinsen var ju här en snabbvisit igår så nu är det stökigt på  mitt rum igen=)


Ha en bra dag allesammans!!

Puss & Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0