En dag på jobbet.

Japps, började 07,00 diverse missförstånd gjorde att det först kom någon och öppna åt oss vid 07,30, trappnedgångshäng e ju alltid uppskattat 07.00 en onsdag! Plockade varor, och på något sätt lyckas jag alltid få skiten, alla små små yttepytte grejjer som är utspridda överallt i butiken.

För andra dagen i rad hade min kära mor gjort i ordning min lilla matsäck, frukost blev jordgubbar med vanilyoughurt, lunch, hemmarullade köttbullar med makaroner, TACK! Supergott.

Janso stumpis jobbade idag också, ska erkänna att jag pratat en hel del idag, men jag var helt enkelt inte helt pepp för jobb, när solen skiner och allt bara är underbart vill man ju inte stå nere i bunkern. Men men, otroligt lyckad säljdag för min del idag i alla fall, gjorde alla kunder utom en nöjd, Men henne sa jag också åt efter hon börjat käfta att hon inte behöver slänga skit på mig för det tänker inte jag ta i alla fall. Sur blev hon, och utan infravärmare också för den delen. Någon annan som köpte det exet hon ville ha, kan de slippa frysa nu till midsommar. Hoppas hon bor i ett riktigt blåshål med lokalt regn hela helgen!!! Man beter sig inte hur som helst, och säger man något till mig, ja vänta samma mynt tillabaka, Jag är inte den som är den.

Kände hur jag fick onda ögat av AnnSofie idag också, jobbets lilla arbetsmyra, stod och småprata lite med Janni, så börjar hon plocka med kundkorgrana, inte hennes jobb, det är självklart att det är vi som ska fixa med sådant, vi står ju faktiskt och är schemalagda i krokarna. Men men inget alvarligt, men förstår henne när hon kämpar 8 timmar per dag, och vi andra stökar ner! Sen kom hon och sa att hon hoppades att jag skulle jobba kvar när jag plugga, till svar fick hon "Jag kommer nog aldrig komma härifrån". På något sätt känns det väl lite så, älskar jobbet, kolegorna, allt, utom kanske lokalen, Clas Ohlson utomhusmarknad, där skulle jag passa.

Akut handlade på systemet idag, herre min gud, jag är verkligen sämst  på att vara på systemet, vet itne vad jag vill ha, tycker inte om särskillt mycket. Har köpt en massa cider, tycker jag ens om det? Länge sedan jag drack "riktig" cider nu, vinar ju mest ; ) Köpte en del öl till prinsen, och sånna där små nubbar, inget för mig men prinsen och Robin kan väl skåla.

Träffade Sara  på guldfynd, hittade henne vid förlovningsringarna och var tvungen att fråga om det var något på G,  "för sent svarade hon" Sara och Mattias förlovade sig i Lördags, jätte grattis!! Blir det giftermål nu eller, glömt inte att bjuda mig och Janni!! hihi

Japp en hel halv dag med Janni kan man säga, riktigt trevligt, ska ses på tis eller ons.

Nu ska jag börja plocka ihop lite inför helgen, kött ska väl tas fram kan jag tro, kolla om det finns lite kläder. Imorgon åker vi till stugan. och blir nog där hela helgen, mysigt!!

Sara och Wictoria, har inte fått något svar än, men ni är välkommna!!

Ha en skön kväll!!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Mamma

Gissa vad som finns i matlådan i morgon? Kram,kram

2009-06-17 @ 20:25:13
Postat av: Sara

Hello! Självklart är ni välkomna när det väl blir dags:) Vi får höras om midsommar, Victoria har eventuellt bjudit in till grillning. Men jag hör av mig. Tack för inbjudan!:) Kramar

2009-06-17 @ 20:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0