hej hej

Nu sitter vi har igen. Klockan ar 22 och vi ska ut och ta en ol och spela lite biljard. Idaga har vi chillat pa stranden, jag ar pa upplosningen i stieg larssons bok luftslottet som sprangdes sa jag ar knappt kontaktbar, pojkarna leker for sig och har det bra =P haha. Igar var vi pa phi phi islands ocg dok, kanon fina dyk,  helt fantastiska, och var kara guide vichan var som vanligt mer an superbra. Han ar sa himmla snall, hjalper mig med allt, ser till att vi far se sa mycket vi kan, hjalper till med fotona, min luft har ju en formaga att ta slut eftersom jag bli8r sa exalterad varje gang jag ser en fisk...mycket fisk har kan man saga, men da ger han mig sin reserv regulator krokar armkrok och simmar vidare. Kanns tungt att vi inte far dyka med han mer denna resa. For ovrigt hade de sett en 10 meter lang valhaj dagen efter vi dykt pa samma stalle som vi var, alla dykares drom, varldens storsta fisk, helt ofarlig, kan nog bli bortat 20 meter eller natt, han sa att han hade tankt pa mig och min kamera nar den kom, haha tanka sig hur exalterad jag hade blivit da. Lyckades i alla fall fa nagra kanonkort pa en leopardhaj pa forra dyket, fotade pa cirka 3 decimeter, riktigt coolt,  en av guiderna fragade om jag var medveten om att hajar kan bitas..Men men vad gor man inte for ett bra foto?? haha

Nu har vi bokat 3 dagars till similan, 11 dyk totalt var av 2 nattdyk. De raknas till top 10 dykplatser i varlden sa vi har stora forvantningar,  hoppas att vi far se manta, det ar sesang for det nu...Ska hyra kamera dar ocksa, ska fota garnet!!


Sa annars gor vi mest ingeting, gar upp pa morgonen, ater frulle, tar oss till strand eller dyk, hem och kenny och zelle ater nudlar, chillar ett tag, gar ut och kakar runt 20.00 pa kvallen och sen blir det en ol eller tva eller att ga runt och kolla in shoppingen.

Far se om vi ska in pa thaiboxning nagon kvall, prinsen vill det valdigt garna sa det borde val bli av tycker jag. Sen far det val bli lite sightseeing ocksa.

Nu har jag nog inte sa mycket mer att saga. Langtar redan  efter similan=)

Nu ska vi leta upp Zelle som sitter i nagon bar.

Ha det gott allesammans!!

Puss & Kram Skumbanan!


Kommentarer
Postat av: helene

Nu är det inte långt kvar tills ni kommer hem era negerbollar! ska det bli skönt att komma hem eller? :) puss och kram

2009-02-23 @ 20:34:05
URL: http://helenelingvall.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hello! Packad och klar! :) Fönster putsade, saker nerskruvad och lådor packade. Idag ska jag betala också, hua! Hur var Similan? Snart kommer ni hem :) Välkomna till Gökärtan! Kram Syster ganska yster

2009-02-27 @ 10:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0