Sommaren är tillbaka!!

Hihi känns nästan så i alla fall. Greppade grensaxen direkt i morse när jag fick skjuts hem av svärmor, svärfar och prinsen. De skulle in till stan och hämta deras 2 nya bilar. Missade dem båda men hinner nog se dem snart. En V70 och en renault cloi blev det, inte varje dag man åker in tills tan och hämtar 2 nya bilar : ) Lyx!

Prinsen stannade hos mig på vägen hem från stan en sväng, lite kvalitetstid sådär: ) Han kommer över ikväll så har jag lovat att bjuda på lökpaj! Hoppas den blir lika god som mormor Anitas!!

Gårdagskvällen spenderades i soffan, först roomservice, ursäkta mig men hur snygg är inte Erik Segerstedt? Hihi!! Tokfin!! Jhonny är inte så ful heller. Sen blev det efterlyst, diagnos okänd, sen kom prinsen och satte sig efter att ha arbete klart och vi kollade på Så som i himmelen. Den är så fantastisk den filmen, jag gråter och ler hela tiden när jag ser på den, fantastiskt, den gör mig lycklig. Och ja, klart att han överlever, det är ju bara ett litet sår i huvudet!! Så det så!

Nu börjar vår tomt se riktigt fin ut, har även lyckats ränsa "häcken", ikväll kommer prinsen med släpkärran, sen är alllt i ordning igen. Nästa vecka någon dag ska jag gjuta för första gången, prinsen ska ta med sig matrial så jag kan göra en form och lite armering. Sen ska det nog upp en ny fin postlåda. Jag vill ha ett eget hus, så jag kan göra så här fint för mig!!

Nu ska jag försöka driva frågan:
1. Att bygga en ny altan!
Mor och far har pratat om det i hundra år, men de har roligare saker för sig på sina semsetrar än vara hemma och snickra, nu ska jag tjata, och erbjuda mig göra allt jag kan för att hjälpa.

2. Att pappa ska riva upp häcken runt halva huset så jag kan fortsätta odlingen av så kallade töjjor. Växten är för mig ingen favorit direkt, men det ser mer enhetligt ut och lite mer insynsskydd. Halvvägs är det töjjor restena av biten någon anna bladbuske. Ser inte så jävla illa ut kanske, menkan helt klart förbättras!

Nej nu ska jag montera ihop ett litet drivhus samt en trädgårdslåda och göra fint på altanen!

Puss & kram


Jag och Prinsen på Whiteheaven Beach, Australien!

Kommentarer
Postat av: Marro

Jasså då var det du som jag såg idag! Satt ute på altanen och njöt av en kopp kaffe i solen, såg/hörde någon som donade där nere på gatan. Hade mina aningar om att det kunde vara du men ville inte ropa ifall det skulle varit någon annan :D Du får kika förbi på en kopp kaffe nån dag om du har tid tycker jag :) ha det gott! Kram

2009-04-23 @ 21:38:46
URL: http://marjetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0