Segdag

Kollat utbildningar, det är en ren djungel det där, jag har ingen aning om vad jag vill arbeta med när jag blir "stor". Tycker också att det är ren idioti att behöva välja i stora drag sin inriktning när man är 16 år och ska börja på gymnasiet. Jag vet hur stor jag kände mig när jag var 16, men shit,  idag när jag har bra kontakt med folk i alla åldrar via min kära pojkväns familj känner jag bara att man var ju knappt mogen alls, inte jag i alla fall. en är det ju vissa som har stenkoll,  är inte avundsjuk på dem heller.

Om jag skulle välja om mitt gymnasieval hade det blivit, Bf eller Sam, det hade passat mig mycket bättre än natur/samhäll..snacka om att inte välja efter hjärtat.

Men men, spilld mjölk som min kära pojkvän säger, inget att gå och deppa över nu, lika så att det är torka med arbete, man får helt enkelt ta dagen som den kommer.  Egentligen ska jag väl "njuta" av att ha möjligheten att vara ledig om man så säger, eftersom jag tidigare nämnt inte har några måsten i livet just nu. Men fan så rastlös man blir.

Nej nu ska jag städa lite i källaren där alla våra saker från lägenheten ska få platts under tiden vi så att säga är mellan två boenden ; )

Prinsen ska komma över ikväll, ikväll blir det en prat kväll har jag bestämmt. Man måste ha sådana ibland, ventilera åsikter och hur man tycker och tänker och så. Har försökt gjort det till en vana, istället för att bli osams om en skit grej som sen escalerar i något superbråk för att man inte vädrat småsaker som man kanske stör sig på. Vi har ju tur, vi bråkar nästan aldrig, kan nog räkna på en hand de duster vi haft, men jag vill fortsätta ha det så, så då är det lika bra med lite parterapi i mellanåt ; ) hihi

Sugen på att baka...hm, kanske ska sno ihop något lite fort?!

ta hand om er allesammans!

Puss & Kram

Prinsen och jag HydePark Hostel, Sydney.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0