Härlig dag!

Dagen började med en sväng till jobbet, en kortis, skulle bara laminera ett papper som pappa skulle ha på mc´n på utställningen. Vidare hem och avskedd, planer började smidas, hihi!

Så fort mamma och pappa åkte greppade jag tag i alla trädgårdsverktyg som finns i detta hus, inte mycket, letade även förgäves efter en fogsvans, men hitta bara en bågfil. Så jag har friserat äppelträdet med en bågfil idag, en gren missades då bladet gick av, prinsen lovade att ta med en fogsvans ikväll när han kommer.

Mina föräldrar har en kärlek till ölandstok, en ful buske som har gula blommar, ska man plantera något någonstans på våran tomt så blir det ölandstokar, varför? Jo för att de överlever allt, torka permafrost och allmän misskötsel. Får se om de överlever mig, just nu ligger alla ölandstokar som omringat vår altan i en hög på tomten, planen är att jag ska plantera om dem, inget får förgås, men på ett ställe där de knappt syns, dock behöver jag en fogsvans till detta. En annan i ett hörn av vår tomt ligger urskogen, i detta hörn har allt fått växa fritt de senaste 10 åren, nu är det slut med det, här ska rensas, och förhoppningsvis ska ölandstokarna ner där senare. På vår framsida har vi ett till buskage, japp även där finns en hel del ölandstok, men de ska få stå kvar, däremot är det några runda buskar med lila blommor som ska ryckas upp och planteras framför vår altan istället. Hoppas vid gud att jag hinner med allt detta innnan mamma och pappa kommer hem.

Mamma och pappa har pratat om en ny altan ett par år, det var ruskigt nära att jag slog sönder och samman hela den befintliga som står idag för att de inte skulle ha något val utan vara tvugna att bygga upp en ny, kom dock på i sista sekunden att det skulle jag nog inte göra, räcker med att jag planterar om och klipper deras träd utan lov.

Det började regna och jag fick avbryta, nu ska jag sätta ihop drivbänken jag köpt så får vi se om jag är så busig att jag bär in en påse med planteringsjord och börjar plantera lite, skulle inte uppskattas om min kära mor var hemma.

Har precis tagit ett varmt bad, måste klä på mig så jag inte förfryser.

Imorgon blir det jobb och Edward har tydligen en del att berätta, så ska det bli påsktårta också!! Efter det vidare till Ulla och fira henne! Ska bli kul!!

Och till Marro: promenerar jätte gärna med dig, jag är hemma väldigt mycket så skicka ett sms eller kom bara över så snörar jag på mig så kan vi ut och knalla!!

Ha en underbar kväll!!

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0