DAMP

Damp damp damp, men ingen lust att göra något. Torka på jobbfronten, verkar vara lungt på O´learys också, hellvetttesjävla skit rent ut sagt. Det skulle antagligen vara timmar till en start och leda till heltid, men som i alla branscher har det väl lugnat ner sig där också? Får väl sluta drömma om ett jobb helt enkelt.. Fan att folk ska vara så snåla bara för att det är lite lågkonjuktur, ut och ät och shoppa för fasiken...

Nej men det är väl så, man ska inte ha flyt hela tiden. Det sjuka är att när vi åkte ut och reste fanns det inte ett dugg som pekade på att det skulle bli så här, allt bara flöt, när vi var ute och reste så märkte vi ju inget av det heller för än vi kom till Thailand och alla turister var som bortblåsa, jämnfört med hur det brukar vara där. Sjukt egentligen. Det som känns skönt i alla fall är att vi var kloka och sade upp lägenheten, även om det inte berodde på att vi trodde att det skulle vara torka med arbete utan att vi ville till en ny. Vi har inga lån och det ända som ska betalas varje månad är gym och mobilräkning. riksigt skönt. Kan tänka mig alla stackars mänsikor som sitter med skyhöga lån, inget arbete och får leva på A-kassa...helt sjukt.

Det där med A-kassa stör mig lite ändå, man går hemma och får betalt..Varför kan man inte göra så att A-kassan betalar lönen så man i alla fall får behålla arbetet, kanske gå ner i tid så man inte arbetar mer än vad a-kassan ger per månad? Jag blir tokig av att vara hemma. Kan tänka mig också att för en anställd känns det bättre att söka sig vidare när man har ett arbete, så skulle jag känna i alla fall. Men alla äro vi olika i vår herres hage. Men jag tycker att a-kasse systemet säger emot sig självt lite grann. Självklart förstår jag att alla inte kan få gå kvar på sina arbetsplatser, men en dag kommer detta och vända och då är det alla varslade personer som måste söka om igen.. Det är hemskt tycker jag i alla fall.. Det måste finnas någon bättre lösning än den som är framarbetad idag.. vi lever ju för sjutton på 2000 talet.

I övrigt så är det att söka skolor som gäller, ska sätta mig nu och kolla vilka alternativ som finns som jag skulle kunna tänka mig, jag är helt klar över att det blir en KY i alla fall, min syster undrade varför jag just var så inne på det? Det är helt enkelt så att jag har inte tålamod och självdisciplin att sätta mig och plugga mer än 2 år det vet jag, i mitt huvud är det "bara 2 år" på en ky medans det är "4 jävla år" på högskola. Så Ky får de bli, de har bättre statestik också på hur många som får arbete inom det de valt att utbilda sig till, vilket inte är helt fel.

Helgen är bokad i alla fall, fredag ska jag ut med jobbet och äta och bowla, lördag ska vi flytta ur vår lägenhet och söndagen ska jag jobba. Så tyvär N kan vi inte komma på lördag, läste att lillan var krasslig också, får ta det en annan gång.

Damp damp damp, jag blir tokig.


Hoppas ni får en bra dag allesammans!!

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0