Ännu en dag har gått.

Och vi närmar oss med stormsteg, nu har jag nog något på gränsen till ordentlig resfeber, sammtidigt som om det inte känns som om vi ska åka. Vaknade och åkte till jobbet, gjorde inte många vettiga saker på jobbet om jag ska vara ärlig, har ingen motivation kvar, men imorgon är det sista dagen!
På sista dagen ska jag bjuda på tårta som jag bakat idag, en franskchoklad tårta och en marsipan med banan och hallon. Allt detta inhandlades på Willys tillsammans med mamma idag, mamma utbrister helt plötsligt- "det här är sista kvällen du och jag är ensamma va?!" -Ja svarar jag lungt, och vad gör mamma då? Jo hon börjar böla inne i kundvagnsskjulet och jag började asgarva, helt knäppt. Efter willys åkte vi och jag började i en mix av hur äckligt det än låter men baka och städa mitt akvarium (tårtan görs i flera moment och jag ville vara effektiv) Så ingen fisk eller rester efter dem i tårtan, jag lovar! Fiskarna är kanonnöjda, jag är ganska nöjd med tårtorna, kunde gjort en bättre insatts men har fan itne tid med detaljer.

Imorgon blir det 9,30- 14,00, Hårklippning och shopping med Janni, hoppas vid gud att jag får en inpackning och hårbottenmassage innan klippningen...skulle kännas så fint just nu att bli lite ompysslad. Ringde även forex idag...alltid i tid, de trodde att de kunde få fram Nya Zeelndska dollar tills på måndag, annars skulle de ringa imorgon, håller alla tummar annars åker vi utan några cash alls.

Imorgon kväll blir det att plocka fram alla kläder vi ska ha med så JAG, observera JAG kan tvätta dem tills vi åker, min kära prins kan inte tvätta..I jo för sig är han bra på mycket annat..men jag skulle bli överlycklig om han faktiskt lärde sig detta.

Nehe ne ska väl gå ut och reda upp kriget av bunkar och decelitermått i köket. Jag lovar att jag är bäst på att dra ned disk i hela världen, till dagens två tårtor har jag använt 7 bunkar, fyra olika måttsattser, fast jag egentligen kunant använda en måttsatts, 3 vispar, en elvisp, slickepott och en smörkniv, skärbräda, 2 kastruller, tallrick till att tina hallon på, räknar man med alla skedar knivar och gafflar så är det en del till,  en ungsäkerform var det också ja. Tacka gud för diskmaskinen..synd bara att pappa är hemma så han kan hålla koll på vad man sätter in i den, man får ICKE diska vad som helst i maskinen, nejnejnej.

Nej nu ska jag smyga mig ut en sväng och ta något lugnande, imorgon ska jag handla en del på apotket rödanäsan, sen ska jag ta mig en hel del lugnande på lördag med brudarna!

Ses på O´learys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0