Vart ar vi!?

Eftersom vi kor pa ordentligt har vi fatt borja om pa sydon, var nastan uppe pa toppen igen och vande idag. Korde pa samma vag ett par mil som vi akte forsta dagen vi anlande har. Gardagen spenderades pa en sunkig kamping i Kourkora..tror jag det heter, ursakta den daliga infot pa stallen vi besoker..Bodde langst en superlang fin strand, borjade blasa storm nar vi skulle sova men vaknade till ett soligt Nya Zeeland, alltid skont! Akte vidare i var lilla skrutt bil, stannade i Blenheim,och lunchade pa en Thai restaurang, riktigt gott!

Langst hela vagen vi akt idag har det funnits salar, stannade pa flera stallen, vi hittade ett par salar som lag precis bredvid vagen, bestammde oss for att stanna till och foto pa nara hall. Det vi inte visste var att salar ar aggresiva djur, Kenny sa " Ga narmare sa jag far med er bada pa bild" jag tvekade inte att ga fram till dessa sota djur, nar jag var pa ett par meters hall gav sig monstersalen ifran sig ett monster vral, hoppade ett salhopp mot mig och visade alla sina huggtander, jag blev livradd! Kenny lyckades fanga detta pa bild, ni ska fa se lite langre ner. Andra stoppet blev av pga av att vi bada tycktes skymta 3 ryggfenor, som antagligen tillhorde nagon sorts delfin som ar djuret i mitt hjarta, stannade gick ut for att spana. Sag inga delfiner.. Nar jag star nere vid stranden hor jag ett ynkligt ljud kollar ett par meter till hoger och dar ligger en annu storre monstersal, som hade varit i slagsmal och hade ett ackligt sar over ogat, jag blev aterigen sktiskrajj. Kenny kommer ut med kameran och salen som ligger pa en ganska hog ensam sten skulle aldrig kunna ga till attack, sa Kenny, han borjar propsa pa att jag ska ga narmare och narmare, nar jag star halvt fortvivlad "Jag vagar inte ga narmare, jag vill inte, Kenny jag ar faktiskt radd" Star han "Sluta larva dig nu du behover inte sta sa nara bara dar, pekar pa en liten strandkant nagon meter fran monstret, jag vill ha ett kort med hans friska oga, ga runt sa han vrider huvudet!" Som tanten i SoS, sallskapsresan nar hon ska klattra ut pa boten for att de ska slippa vanta pa brooppningen ser jag ut, vettskramd, fick till slut avsluta detta aventyr med den hemska salen! Jag kommer aldrig mer kunna tycka en sal ar sot, bara ett hemskt sjoodjur!
 Ar nu i Murchison pa en liten camping som har massor med djur, jag strom trivs! Pussades med en hjort och matade grisar, bjuder pa en fantastisk bild lite langre ner=) De har aven far och kossor, for att fordriva tiden lite blir vi nog kvar har en natt till sa jag kan fa mata lite fler djur=) Annars ar allt bara bra, vi borjar ladda infor resan till Australien, ska bli riktigt nice! Funderar ocksa over en resa till Fiji Oarna, det blir nog av har jag en liten kansla av.

Tessan matar Grisar, med Munnen!! HIHI

Jag och grisen delar pa en rostmacka!! HIHIHI


Monster salen som gar till atack nar jag ar nagra meter till hoger om den..
Galen sal som gar till atack!

Monster sal nummer 2!

Arg monster sal nummer tva!

Stranden vid varat boende for natten, alperna i bakgrunden!

Nya Zeeland

Kenny matar ander, passar pa att lana en liten and unge, mamman pa vakt!

Kenny matar ander och lanar en ankunge=)

Jag, Kenny, stranden, allt i ett!

jag, kenny strand

Det var nog allt vi hade att komma med for dagen. Tack for alla komentarer, alltid lika kul att lasa!

Ha det bra allesammans so hores vi kanske imorgon, eller dagen efter det=)

TusenMiljonerKramar!!

Och Mamma, I helgen far vi pratas vid, sa trakigt att vi bara kan prata pa helgerna eftersom du jobbar=( Alskar dig!!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sälen var ju ursöt! Nu är du fjompig Tessan! =)

Många Kramar från oss

2008-11-20 @ 12:02:02
Postat av: MammaRosi

Vilka gulliga sälar.Du får skicka fram Kenny nästa gång och ligga bredvid som en riktig"jaktbild" får se om han törs (ha,ha).Va skönt att det finns data då känns inte avståndet till er lika långt.Ta hand om er,älskar er.=)

2008-11-20 @ 12:39:36
Postat av: syster Yster

Lite förvirrande, vem är vem på alla bilder? Alla varelser är förvillande lika. Arga sälar, hungriga grisar, hönor med keps och Foppaskor...eller var det den arga sälen(?), vaktande ankor...Kram kram

2008-11-20 @ 20:51:49
Postat av: Anita, Uffe.Mormor.Morfar

Hej här är klockan 7 lördag morgon. Just nu snöar det för fullt ute sitter och läser era senaste bravader,alltid lika roligt skönt att ni mår bra,hälsningar kram Anita Uffe Mormor Morfar.

2008-11-22 @ 07:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0