Sista dagen i Nya Zeeland!

Spenderar nu varan sista dag i Nya Zeeland, vilka under bara veckor detta har varit. Men imorgon klockan 15.30 gar planet till Melbourne, australien. Idag har vi slappat, stadat och packat ihop alla vara tillhorigheter som vi spritt ut i vanen de senaste veckorna. Jag fick, som tur var, iden att vi skulle passa pa att ladda vara kameror innan vi akte vidare. Vi laddar Canon cameran som vi anvander mest, nar jag sen satter in battteriet och startar star det i displayen, "No CF-card", inget minneskort. Fick paniken och Kenny sprang till datorerna och kolla om vi glomt det har nar vi laddat in bilder..Fanns inget..Borja tanka genom nar vi anvande kortet sist, kom pa, pa campingen 25 mil harifran. Jag drabbades av panik, pa kortet finns cirka 60-80 bilder minst harifran Nya Zeeland, foton ar trotts allt det basta minnet. Gar in till campingen och fragar om de kan fixa nummret till den campingen vi var vid, och tankte att vi i varsta fall far aka upp dit i dag och hamta det och fort som attan aka tillbaka hit igen eftersom planet gar imorgon och bilen ska lamnas 10.00. Nar vi ringer sa svarar hon som har campingen att hon inte sett till nagot minneskort, och ingen har lamnat in det. Vi skulle kunna aterkomma pa kvallen sa skulle hon kika, jag berattar att vi inte har den tiden sa hon ber mig aterkomma om 45 minuter sa skulle hon kolla. 45 langa och nervosa minuter senare ringer jag upp, och tro det eller ej, hon hade hittat kortet, det har legat kvar vid datorn i 3 dagar, helt sjukt. Vi kom overens om att hon skulle posta det hem till oss i Sverige om vi skickade allt hon behovde sa hon bara kunde lagga det pa ladan. Sa Kenny och jag styrde kosan mot narmaste postkontor och efter en del missforstand har vi forhoppningsvis fatt allt som behovs. Sa nu haller vi alla tummar att det dyker upp pa svarvarvagen inom ett par veckor!! Det har nog varit det varsta som hittils hant oss pa resan och hoppas verkligen att det inte ska intraffa nagra mer incedenter. Jag haller vara minneskort och dvd skivor inlasta och haller full koll pa dem men lyckades anda glomma det, ska aldrig mer handa!!

Men som sagt, imorgon blir det Australien, riktigt spannande, landar i Melbourne runt 17.00 sa far vi forsoka hitta boende och lagga upp planen i stort for de kommande veckorna. Tror det blir blandat, buss och bilhyra, det ar riktigt skont att kunna bestamma helt sjalv var man vill aka och vad man vill se, stanna dar man vill bo for natten och bara badda iordning, sammtidigt som det skulle vara skont att bara ta in pa ett rum och lamna det dagen darpa.

Hoppas pa att vadret ar lika bra som vi hort nar vi kommer till australien, skulle vara riktigt nice att bre ut handdukarna pa stranden och bada och lapa sol!!


Det var nog allt for idag, vi hores igen om ett par dagar, fran Australien!!

Horde att det var sno hemma nu ocksa, njut av det sa njuter vi av solen=)

Skicka garna en komtar eller mail!!!

Puss & Kram

En sista Nya Zeeland bild!

Queenstown

Kommentarer
Postat av: MammaRosi

Hej mina duvor!Vilken tur ni hade att minneskortet hittades.Men panik....nja,tur att det inte hände värre saker en det,för då hade jag fått panik(ha,ha).Var rädda om er,älskar er.(:

2008-11-24 @ 13:02:20
Postat av: Emma Lannge

Hejsan. Hade bäst i Australien! Sola lite åt mig också. Kramar

2008-11-24 @ 17:53:10
Postat av: syster Yster

Påminner mig om någon...:) Kram

2008-11-24 @ 19:49:04
Postat av: Anette

Var med syster yster på ikea i går gissa vad som hände???

2008-11-24 @ 22:09:52
Postat av: Anita,Uffe.Mormor,Morfar

Tur att ni hittade minneskortet .Hoppas resan går bra till Australien.Igår måndag hade vi snöstorm här är det full vinter så länge det varar.Kramar Anita,Uffe,Mormor,Morfar.

2008-11-25 @ 09:24:01
Postat av: Oscar Sandkvist

Hälsa solen! Här har vi snö och minusgrader. Roligt att följa med i bloggen.

2008-11-25 @ 11:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0