En dag i Sidney.

Fick lamna hostletoch datorn i all hast da Kenny var hungrig. Gick runt en bit och Kenny sneglade pa alla dyra fina restauranger, men jag fick syn pa det perfekta! En korvkiosk i Hyde Park!! Kenny blev sur men tog till sist en kebab, jag en varmkorvsom var rosa och skitacklig, men det gjorde inget, lite picknick i hydepark i solen var mysigt! Idag maste det har varit nagon skottsk-dag har i Sidney, kiltar och sackpipor overallt.  Gick vidare efter vi atit och tog sikte pa Operahuset, efter en kort promenad var vi framme,Kenny fraga mig-
"Vill du ha en Kaffe eller natt?"
"Ja det vore val gott" svarade jag
-Har blir bra? sa jag.
-Ja....men de har ingen kall ol har.Svara Kenny.
Den jakeln forsokte fa det lata lite mysigt och faktisktfraga mig om jag var sugen pa nagot,men det var olen han var ute efter. Satte oss pa "OperaBaren"  tog en ol och myste i solen!
100 kort senare lamnade vi Operahuset och begav oss till botaniska tradgarden och gick runt, fick syn pa tok stora fladdermoss, eller flygandehundar vet ej vad det var riktigt, och typ 100 kort senare borjade vi traska hemmat.
Forutom de korten som togs pa operahuset och flygande hundar klmade vi aven in en del knappbilder pa mig i en bur och kenny hangandes som en apa i ett trad...kanske bjuder pa lite sant senare=)

Sitter nu pa varat sunkiga hostel, riktigt risigt,men vi har ett eget rum i alla fall och det ar skont. Ska ner ett par trappor och kaka lite om ett tag.

Take care!!

Puss & Kram skumbanan!

Kommentarer
Postat av: Pontus

Fruit bats kallas de "flygnade hundarna" (: .Jag tycker ni ska besöka Blue mountains utanför Sydney. Vi missade det men det ska vara riktigt schysst.

2008-11-30 @ 09:41:17
Postat av: MammaRosi

Hej små duvor!Tack för sms;et som kom 04.30 i morse ,men vad gör man inte för er, gnuggar ögonen och skriver tillbaka (ha,ha).Här är 1:a advent i full gång pepparkaksbak o lussebullar.Skönt att höra att ni har det soligt och bra.Va rädda om er,älskar er.Alla hälsar med pussar&kramar.(=

2008-11-30 @ 13:49:37
Postat av: NoSkill

Rekommenderar Star Bar i Sydney. Sitt på övervåningen, bra priser och fin atmosfär.

2008-11-30 @ 13:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0