Whitsundays islands!

Tillbaka efter 2 dagar 2 natter pa seglingsbaten Prima ute pa Whitsundays Islands, Riktigt fint! Vi var ett litet gang om 9 personer som traffades vid piren eller vad man ska saga i Airlie Beach och i samlad trupp entrade baten. Vi lade ut.

Solen lyste med sin franvaro och det var vi nog tacksamma for, alla vet hur farlig solen ar nar man ar pa havet. Var kapten Adam och varan vard Tina valkommnade oss varmt och bjod straxt efter pa kaffe och kaka. Varat lilla gang bestod av mig och Kenny sa klart, Andrew 28 fran sydafrika com var tillsammans med "Beanie" 28 Fran England, Agatha 26 fran polen och hennes kIlle Martin 28 fran polen, Karen och Filip bada 27 fran Schweiz och till sist Laila 22 fran den franska delen av schweiz. Ett riktigt tervligt gang och forsta dagen spenderades med att snacka lite allmant. Pa kvallen kom vi fram till Whiteheaven beach och Kaptenen korde in oss for lite foto och promenad, riktigt tervligt. Adam hamtade sedan upp oss igen och nar vik om tillbaka var middagen serverad, kyckling, potatismos och sallad, ta mej fan det godaste vi atit sen vi kom till Australien, det absolut roligaste som hande under middagen var vi helt plotsligt horde ett "SPLAT" och alla borjade kolla sig omkring, till sist hittar vi en blackfisk pa golvet, antagligen hade den blivit attraherad av ljuset, sattsat satan fran botten, hoppat hogre an vad den nagonsin gjort, upp pa baten, missat dacket och prickat exakt ett oppet fonster in till ruffen, haha riktigt kul. Kapten tog den till agn till sitt fiske sen. Satt sen ute pa dack och myste, lekte namnlekar och berattade om oss sjalva, lysnade pa musik, drack ol, snacka skit, satt och lyste med ficklampor ner i havet och sag fiskar, blackfiskar, sma sanna dar 8 armade och de dar lite storre trakiga=).

Nar det var dax for sangen hade Kenny och jag Lyckats fa sviten, haha en typ garderob med egen toalett haha, men vi kunde faktiskt stanga dorren in till oss, vilket blev var dod. Det var som en bastu dar inne, nasan tapptes igen, svetten rann sa jag ljuger inte nar jag sager att det sag ut som vi badat, utover det horde vi aven ett djur, ett kryp dar inne som flog omkring, jag intalade mig sjalv att det bara var en liten fluga och inget att vara radd for. Men efter mycket om och men tander Kenny lampan och vi far syn pa monstret som sitter upp i ena hornet i var hytt..det avr en fluga, som aven som sag ut som en nattfjaril som typ var 7-8 centimeter, jag fick paniken, jag ar inte radd for nagra djur hemma i sverige tror jag, men alla kryp har nere ar sa javla vidriga. Flugan blev lika radd som jag nar vi tande lampan och korde race i hytten och jag slangde mig i fosterstallning, tackte mitt huvud och skrek, Kenny gjorde flera tappra forsok till att bevara livet pa denna varelse och slappa ut den, men nar den for andra gagngen flog in i hytten fran att vi faktiskt slappt ut den fick han nog pch "Splach", sa var monstret dott. Vi gick upp och lade oss pa dack, jag somnade en stund, Kenny smog ner och fick hela hytten for sig sjalv. Jag vaknade av att jag fros och skakade som ett asplov och fick ocksa krypa tillbaka.

Ett par timmar senare ringde klockan och det var dax for frukost. Efter frukosten styrde vi kosan till MantaRay Bay. det tog oss cirka 2-3 timmar och ta oss dit och sjon var vild, alla blev typ sjosjuka och stackars Kenny madde inte bra, dock madde Filip varst som kraktes inne pa Toan.m Lite lunch for att lugna magarna och vi var back on track igen!
Kenny hittade en sjalsfrande tror jag pa baten, inte pa grund av intressen och sa, bara allmant lika varandra och det var sydafrikanen Andrew, de satt och snacka konstant efter frukosten och fram till baten gick iland, riktigt kul.
Nar vi snorkla var alla tvugna att anvanda vatdrakter da det fanns 2 sorters dodligt giftiga manetsorter i omradet, vi sag dock inga, vilket var riktigt skont for jag hade nog fatt paniken. Daremot simmade det omrking fixar pa over 1 meter dar vi snorkla och de kom garna fram och kikade pa vad vi var for enna som kom simandes, harda koraller i massor och Kenny och jag lyckades nog till och med se en stingrocka som lag gomd i en liten grotta, coolt varre! Matade de stora fiskarna innan vi akte och jag lyckades fa lite roliga bilder, som vanligt har de inga usb portar man far anvanda men det kommer bilder vi lovar!!

Vi akte vidare en bit till ett korallrev med mjuka koraller, nagot vi inte sett forut faktiskt, riktigt coolt, de dansade i strommarna kan man saga, sa vackert! Kenny hade ju kommit fram till att roliga saker gomde sig i grottorna sa han letade grottor, hittade en grotta dar det satt en hummer och trock, den var typ 40 centimeter stor, svart och vit, ocksa coolt! Haha.  Vi kopte en engangs undervattenskamera sa hoppas att vi fatt lite coola bilder i alla fall! Ska nog framkalla har sa vi kan slanga skrap korten direkt. Efter snorklingen bjods det pa nachos med ost och salsa, riktigt gott, maten pa baten var sa javla bra helt enkelt. Jag blev matt men jag kan tanka mig att Kenny garna hade fatt en hel del till. Kan inte forsta att de snalar pa mat och frukt och grejjer nar man aker ut i flera dagar, inte kul om folk gar hungriga direkt. Men det var helt ok, fanns alltid nagot att tillga for att stilla kurrande magar. Pa kvallen drog Adam, Andrew och kenny ut och fiska lite, inget napp forutom en liten liten liten fisk som de skulle ha och agna med. Vi " Kvinnor " Satt och spela sanka skepp, snacka skit, drack lite ackligt vin, och kolla i Andrewas Herrtidning, typ som slitz och garva at alla smarta saker som stod dar.  Pa kvallen satt vi alla tillsammans och lyssna pa musik, drack lite ol och hade sa javla trevligt helt enkelt. kaptenen kastade ut nagot medel pa golvet i baten som var sjalvlysande, sen satt alla och konspirera hur man mer kunde anvanda det, typ ...Var Roligare an det later.  Andrew, Kenny och jag stannade uppe lite langre och snacka skit, korde meningar ur filmen Borat och bara hade javligt kul. Jo just det vi sag sma delfiner ig ar kvall, de ar n og inte over typ 1.2 meter eller nagot, som vanligt pa javligt langt hall och bara nar de var uppe och tog luft. men det kanske det jag far nojja mig med??

Kenny och jag vaknade som vanligt sist och jag var pa mitt varsta humor tror jag, somnbrist hade borjat satta in, Kenny rakade fa en lite avhyvling vid frukostbordet, sorry alskling, sen satte jag mig sjalv i ett horn tills det gatt over. 3 extremt vagiga timmar senare var vi tillbaka i AirlieBeach.
 Vi, Andrew, Beannie och Laila gick till "lagunen" och tog oss ett bad. Lagunen ar egentligen en pool som ar oppen for allmanheten, bara for att man inte far bada i havet har pga av manaterna. Den ar stor och fin och eftersom klockan itne var mer an typ 11 sa var den fortfarande ganska sa sval. Kenny och jag slangde i oss lite lunch och gick till hostlet for att ta igen nagra timmar somn. Klockan var runt 12.30 och nar vi ska checka in sager haxan i baset " Erat rum kommer vara klart klockan 15 sa om ni vantar...." Kenny var snabb pa att snappa upp vad hon sagt och det brann till pa en sekund, " Vi kan val fan inte vanta pa ett rum i 2 timmar?!?! Nu far du faktiskt saga nagot!!" Och det ar fan markligt, utchekning ar klockan 10. Da ska rummen vara klara senast 12, det tycker vi i alla fall. Sa jag sa faktiskt, nej det ar inte ok, ni far fixa nagot annat, vi har andra saker for oss an att vanta. Vips sa fanns det tydligen ett rum klart, varfor kunde inte vi fatt det fran borjan? Helt sjukt.

Vi kom in i rumet, satte pa takflakten pa max aircondition pa 18 graders och somnade som sma barn pa sangen. Vaknade till och skulle duscha, for det hade vi inte heller gjort pa 3 dagar...Fick kora sten, sax pase, om vem som skulle fa ga forst eftersom vi bara har en tvalflaska och schampo flaska, jag vann!! Great succes!

Som tva nya maniskor klev vi ut pa gatan pa vag mot det som nog ar det knappaste och mest pinsamma vi gjort hittils..nastan som inte vill beratta detta..kommer bli hanade..det blev vi pa baten nar vi beratta i alla fall!

Vi var pa vag till en lektion i hur man spelar didgerido..inte sa pinsamt kan man tycka..om det inte var sa att Vi kopt en typ as stor svindyrt ackel...har tyvar inte tid att dra upp hela historien, men det ar typ att vi tankt kopa en lite didgeridoo, gick in i en affar och kom ut med en svinstor...boomerang pa kopet och tack gode gud sa skickar de hem den "kostnadsfritt", sa mamma, var beradd pa att hamta ut ett 1 och halv meter langt paket om typ 3 veckor...

Nu ska vi ut och ata gratis pizza och  dricka lite ol med ganget fran baten. Imorgon aker vi till Magnetic Island och spenderar julen dar, far tacka svarmor och svarfar for de 500 kronorna till en smaskig julmiddag, ska bli kul att lyxa till det ordentligt=)

Efter magnetic island tar vi sista bussen upp till Carins, sen vantar 5 dagar dykning, vi har sett en liten film pa stallet vi ska ta varat certifikat , verkar riktigt bra!

Ne nu har jag skrivit mer nagon orkar lasa, det stanger har om 10 minuter sa det ar bast att logga av. Sitter och lyssnar till en galen kakadua och som skriker utanfor fonstret, riktigt coolt.

God jul pa er alla, lamna garna en komentar eller tva, ni ar lite snala pa det era jaklar=)

Saknar er !!!


Puss & kram Skumbanan!

Kommentarer
Postat av: MammaRosi

Hej små duvor!Oj,vilket äventyr ,ni verkar ha haft det jättehärligt på båten och verkligen roligt.Det låter som ni är så långt bort från julen man kan komma så då kanske det passade med lite roliga julbilder som vi skickade till er.Idag ska vi ut och leta gran och försöka enas alla om en fin.Va rädda om er ,älskar er .Puss och kram

2008-12-22 @ 10:19:25
Postat av: Tomta mamma

Jag får väl kanske ta caddyn till paketutlämningen??? Ni verkar ha ett blandat öde på er semester från paradis till ett litet helvete.Men ni ska ha det bra, mormor hälsar hon står och läser över axeln.Var rädda om er o puss o kram x 2.

2008-12-22 @ 14:10:00
Postat av: Oscar

Låter riktigt trevligt. Vad hette båten ni åkte med? Finns ju 1000 båtar, men kanske var samma som vi hade. Ha det fortsatt bra och ha en God Jul i värmen!

2008-12-22 @ 21:46:05
Postat av: Oscar

Nu såg jag precis vad båten hette... =)

2008-12-22 @ 21:46:53
Postat av: zelle

Tjena!! Sitter och smuttar på en fickvarm skvätt Talisker och läser resedagboken... Verkar riktigt nice er resa och ni gör helt rätt att inte förspilla någon tid.. Sticker till åre en sväng här snart och sprutar lite snö... En fråga... Ni fick inte med er mina googles från förra resan hem?? De nya svarta bolé med spegelglas??? Har vänt upp och ned på hela lägenheten men hittade bara de två paren som tessan lånade av mig... Tror att jag strulat bort dem själv men kostar ju inget att fråga. Kenny... Har varit kontakt med jan så det verkar som vi ska ta tag i att flytta vak kojan du byggde. (om jan har kvar mitt nummer) Luktar lite som den dyker upp i rotkärr... Ha det gott! /Zelle

2008-12-22 @ 23:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0