Airlie Beach!

Efter att forst vantat pa bussen som var 3 timmar sen i rainbow Beach vantade en 16 timmat lang busstur till Airlie Beach. Hittade en sang langst bak i bussen dar vi krop ner forsta tre timmarna, Kenny atergick efter en stund dock, blev galet varmt, men jag lag och njot av att slippa trangas pa 2 saten. resan gick otroligt bra, trodde det skulle kannas som en halv evighet men lyckades sova en hel del.

Val framme packade vi pa oss vara ryggsackar och gick till hostlet som heter magnum, riktigt skjyst, har eget rum med bade aircondition, takflakt och kylskap till olen, som man inte far dricka har pa omradet, men men, det ar val inte dodstraff pa att knacka en kall sa det gjorde vi pa vernadan medans vi vantade pa att tvatten skulle bli klar. Nar vi satt dar och smapratade horde vi en fagel som skrek som en galen och vi kikade ner pa "grasmattan" som bestar av stampad jord och torra lov, dar kom det en 3 meter lang orm slingrandes, vi slangde oss fram till racket for att fa oss en kik, saken var bara den att ormen da krop upp pa verandan och vi slangde oss tillbaka, adrenalinet pumpade ordentligt, jag slangde mig in i rummet och hogg videokameran och lyckades fa med halva ormen som sedan ringla in i en ihalig jarnbalk som haller verandan upp, filmade sen lite till och fotade. Gick till receptionen och berattade om det hela och de anda de sa var att de inte kunde gora nagot at saken, att det fanns massor med ormar har och till sist bad de mig beskriva ormen och hon trodde de var en sa kallad "traorm" vilken varken var gitfig eller aggresiv sa det var bara att lata den vara. Lite laskigt anda tycker jag, far se vart man satter fotterna.

Nar tvatten var klar gick vi ut for middag, hittade en affar som salde hattar och jag har kopt en stor vit sak som till och med skuggar mina axlar, da kan ni tanka er storleken=) Kenny ska kolla efter en imorgon. Hamnade sen pa en mexikans restaurang som Kenny sett nar vi gick till hostlet, tog en drink och Kenny en ol, vantade inte sa lange pa att fa ett bord, men sen borjade vantan, forartten som bestod av nachos och guacemole tog typ en halvtimme att fa in, efter vi vantat typ 20 min pa att fa bestalla, sen fick vi vanta en halv evighet pa varmratten, enchiladas, som smakade typ..ingeting..som sagt maten har ar inget att hurra for direkt.

Imorgon ar det utcheckning vid 10 sen ska vi vanta pa segelbaten Prima som ska ta oss ut till whitsundays islands, blir pa baten 2 dagar 2 natter sa vi kommer lysa med var franvaro ett par dagar har igen! Ska bli riktigt spannade, vi ar 11 passagerare pa baten och det kanns ratt skont, man lever sa tatt inpa alla och det ar svart att fa en sa kallad "lugn stund" sa det ska bli skont att bara chilla lite ett par dagar!

Klockan ar nu 21.30 och vi ar helt slut efter nattens buss, sa det blir bingen snart, det ar ju en dag imorgon ocksa=) haha, borjar vi bli gammla???

Vi har aven kopt en undervattenskamera sa forhoppningsvis ska vi kunna fota lite nar vi snorklar de kommande dagarna!

Jo just det, vi sag bade vildhastar och 2 wallabys nar vi akte bussen, det var kul, fa se dem pa riktigt och inte bara pa Zoo!


Det var nog allt for idag!! Hoppas vi har massor roligt att beratta efter seglinge, och holl alla tummar att vi ska fa se lite mer delfiner pa nara holl!!

Jo en sak till, pa tal om att varlden ar liten sa har alla svenskar vi hittils kunnat kopplas ihop med nagon av vara nara och kara hemma. En av de gotlandska tjejerna vi traffa pa Fraser hade en kusin i Oxelosund, vilken jag har varit och badat med tillsammans med en gammal kompis typ nar vi gick i 8'an. Han killen vi traffade igar var i samma bataljon som min bror i bosnien 1998 nar de gjorde sin Fn tjanst, och sa traffade vi ju Eric Andren som bade Kenny och jag gatt pa samma skola som i 3 ar, och var tp "basta kompis" med mitt ex... ar det inte sjukt??

Far se vad/vem vi stoter pa har nast! Haha

Puss & Kram Skumbanan!


Kommentarer
Postat av: zelle

Hallå! Hoppas ni har det gott! Kollade upp killen ni nämnde för mig och tror inte vi hade nåt med varandra att göra därnere. Däremot verkar han ha varit på samma pluton som en kille jag känner här från Nyköping. Ha det!! /Zelle

2008-12-19 @ 19:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0