Det märks

att jag snart spricker, haha helt plötsligt är det kul att blogga igen, har packar två kartonger till i köket och nu är det bara mat och glas kvar, dvs det tråkigaste. De nuvarande ägarna av huset ringde precis, vi får nyckeln klockan 12 på fredag, de skulle inte vara helt klara då, något rum kvar, men vad gör det, vi har 6 till ; ) får se när vi sover första natten, kanske fredag, kanske lördag, hur som haver ska lägenheten vara tom och färdig flyttad på fredag, städningen ska jag ta torsdag nästa vecka, någon frivillig att hjälpa till? Vi har lyckats deala till oss att slippa en riktig flyttstädning, vilket känns skönt, men man vill inte lämna ifrån sig en äcklig legga så ska ta en rejäl omgång men inte gå bananas som jag brukar göra. De nya hyresgästerna ville komma in nästa lördag, och vi trodde nästan att vi inte skulle få tillgång till huset för än nästa helg, så det blev lite kaos, men nu ordnade det sig. Kommer ändå inte hinna allt man vill nästa vecka så det är skönt att slippa tänka på det också. Men gärna lite hjälp som sagt.

Nya bil och hus, 4 år tillsammans med prinsen och solen skiner, kan det bli bättre. Min första bil, eller ja hur man nu ser det, prinsen och jag har ju haft 3 gemensamma bilar, men det är ju han som använder dem, och nu spelar det ingen roll, tar han ena bilen så kan jag ta den andra.

Fick också veta att en gammal kär vän ska få en liten bebis vilken dag som helst, spännande!!

Så helgen kommer väl se ut på följande sätt.

Ska försöka sluta tidigare imorgon och packa det sista med prinsen, han skulle sluta tidigare. Sen kan jag tänka mig att det blir mat på något snabbmatsälle då hela köket är nerpackat.

Måndag morgon åker vi och hämtar kärran och caddyn i tomta och lämnar katterna till mamma och pappa och sen börja packa bilen och kärran och köra första rundan till klockan 12.

Hela dagen kommer spenderas i huset, sen får vi se vart vi ska sova. Pilla och Jonas ska komma förbi och inspektera!

Lördagen blir det nog lite mer hus och sen fyller bästa svärfar Robban år och återigen blir det kalas ute i bettna, 4 denna månad!

Söndagen blir det hus för hela slanten.

Nu har saker och ting börjat rulla på parktiken, jag får mer och mer uppgifter och det beror helt enkelt på att det är sådant högtryck så de måste släppa saker till mig, och hittils har alla uppgifter gått bra.


Har badat kissarna och tvättat en sista maskin tvätt i denna lägenhet, rensat kylskåp och skafferi, men man vill ju inte slänga i onödan heller, men att flytta 1 deceliter ris och typ en skvätt olja känns inte värt, det kommer hamna längst in i något skåp så det får ge plasts för viktigare saker.

Nehe ta tag i sig själv sista kvarten innan Arga snickaren.


Ni är dåliga på att komentera, jag är faktiskt lite sugen på att veta vilka som kikar förbi här=)


Bilder från midsommar i "stugan", blir nog stugan i år igen.  Det är underbart där.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0