permafrost, mardrömmar och sällskapssjuk

Igår kväll tog jag stadsbussen ner till stan och en kort promenad till Jonas, gud så fint han bodde, typ 90 kvm helt för sig själv som han har helrenoveraat, lite avis blev man allt!!
han bjöd på mat och det var tacksamt, så istället för att sitta och pilla in granatäpplefrön som en fågelunge i min ensamhet blev det köttfärssås och spaghetti ala jonas, tack så mycket!! en riktigt trevlig kväll med skitsnack och skvaller, som alltid när vi träffas haha.

Gjorde misstaget att jag lånade hans cykel hem...jag var frusen redan innan jag hoppade upp, men efter dödsfärden genom stan, packad snö är perfekt cykelunderlad, men modd och is...inte kul alls...och sen när styret inte sitter fast gör ju inte saken bättre, så man fick svänga med kroppen och inte med styret. Jag skulle ta en liten genväg också..bara det att bara halva genvägen var plogad så jag fick vända om..så det blev en senväg istället.

När jag kom hem var jag genomfrusen, på riktigt, jag har sovit med två duntäcken inatt, elementen på full effekt och två katter hud-mot-hud, när jag vaknade så frös jag fortfarande´så det fick bli lite frulle, bädda in mig i mera kläder och täcken, och när det inte hjälpte så blev det ett bad. Nu sitter jag i soffan under täcket med kennys hood och håller på och värma lite soppa, jag har helt enkelt drabbats av permafrost.

natten har också varit hemsk, mardrömmar, mitt värsta, jag vaknar och mår alltid precis som i drömmen, inatt när jag vaknade var jag spyfärdig, svimmfärdig och allmänt rädd, usch, hatar mardrömmar, det är så man ska ha sin stora starka hunk att krypa tätt intill, men han kommer hem imorgon.

Ja usch jag har blivit så sällskapssjuk så det finns inte igår fick jonas utstå mig, i måndags janni och ulla och ikväll har jag bjudit över mamma, imorgon kommer PRINSEN!!!

Idag har mina små katter varit extremt intensiva, de har haft hinderbana i min säng, skrikigt som galningar om mat, försökt sno min frukost, och nu sitter jag och äter ärtsoppa med senap och jag får kämpa för att hålla dem borta från min mat, de är knäppa, de äter  precis allt, katter ska väl inte gilla senap? conrad snodde precis senapstuben och skulle snaska i sig. galet..

nehe ta tag i sig själv och räkna lite mer matte!!!

Kommentarer
Postat av: Marro

Hehe jag mår bra, (om man bortser från alla gravidkrämpor) det verkar nästan som att du är mer nrevös än jag? :D Kramis

2010-02-10 @ 22:40:44
URL: http://marjetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0