Goderafton!

En dag i skolan har gått, vi har gått in i den näst sista skolmånaden för denna termin, 22mars, som jag tjatar men det datumet har en gloria runt sig just nu, jag är så trött på skolan, och jag märker att många är ungefär lika taggade som jag, dock ser jag fram mot nästa vecka, ledig mån-tis-ons, dock så ska jag plugga matte tills ögonen blöder.

Idag efter skolan har det inte blivit mycket gjort, var hemma i leggan runt kvart i sex,  hungrig som ett djur, men det smakar inte gott att äta ensam, så det blev en macka..söker en halvtinneboende som kan komma och laga lite mat åt mig och prata med mig tisdagar och onsdagar, månadagar tycker jag det är rätt skönt att vara ensam faktiskt. Måndag är min dag, vi är ofta lediga från skolan, prinsen har lämnat hemmet och jag är ofta lite trött efter allt man gjort eller itne gjort i helgen, då är det skönt att göra vad man vill, när man, vill hur man vill.

Huvudvärken har letat sig tillbaka, munsår på vänstra sidan samt en svullen halsmandel, nu börjar jag ruttna, jag brukar aldrig vara sjuk eller få krämpor, spricka i näsan har jag också efter det varit kallt och man gått och snytit sig hela tiden. Ne usch!

Det hände en liten olycka idag, Ceasar var lite bråkig och gav sig på vårat torkställ, och det välte, fullt med kläder, rakt över svansen och det kom blod!!! Stackarn, så han fick sitta i mitt knä och så hade jag ett litet tryckförband i form av hushållspapper, han verkar inte bry sig över huvudtaget, så det kan inte göra ont, får hoppas att han lärt sig att inte välta torken mer!

De sitter nu båda i mitt knä och väntar på att vi ska säga godnatt, det pär deras bästaste. Så frot jag kryper ner i sängen kommer de efter som två små rakater, sen sover de hos mig tills jag går upp dagen därpå. 6-12 timmar utan att lämna sängen är inget problem, mina skruttar, mina intensvia skruttar!!

På fredag ska Prinsen och jag gå och ta oss ett lånelöfte, får se vad vi är värda, spännanade värre! Sen blir det att köpa hus!!!!!!!! Åhh så roligt!!!!! Som min kära mamma sade, nu behöver vi inte stressa, haha får se hur det går med det. Sen ska jag jobba ett par timmar tänkte jag, sen på kvällen vet jag inte vad som händer.
Lördagen kommer lilla familjen hit, och det lilla monstret, inte setts på jätte länge!!!

Nu pratar de om snökaos igen på nyheterna, jag förstår inte hur chockade alla kan bli över denna snö, KÄRA ALLA DET ÄR SNÖ,  Svensk vinter, det vi tjatar om varje år när vi inte har snö, NJUT för SJUTTON Gubbar!!!
Visst att snöröjjningen på många ställen är under all kritik, men jag tror inte det är något de ansvariga gör med flit, tror knappast de sitter och flinar åt alla som är ute och går/kör i detta oväder...alla gör väl så gott de kan, sen att det inte alltid är så lyckat är väl en annan sak, det handlar som alltid om pengar våra pengar, så indirekt är det vi själva som är ansvariga. Så snälla njut av denna snö, för om 2 år kommer vi drömma tillbaka tillvintern 09/10 och säga, tänk om vi hade en sådan där riktig vinter igen..


Jag önskar jag hade ett hus där jag kunde gå ut på tomten i snön, det är så mysigt, nu sitter vi i våran fågelholk på brandholmen, och kikar ut.


Här kommer lite avreagering och galla så för alla er som är ointresserade av mina åsikter kan sluta läsa här ; )

Det är lite roligt när man åker tåg, man har liksom väldigt mycket dö-tid, och då hinner man tänka på allt man stör sig på och fundera kring olika. Snöröjjning är en sak. Sen kommer all kritik mot grisbönder som varit sista tiden. Om den vanliga familjen svensson inte var så jävla snål så skulle aldrig ett djur behöva lida innan de hamnar i köttdisken, men eftersom gemeneman hela tiden ska köpa allting BILLIGT så är det någonstans man måste dra in, blir så förbannad när folk tror att det är bönderna som gör fel, de gör allt de kan för att kunna leverera så mycket kött som marknaden efterfrågar till det priset marknaden är villig att betala. Det är vi som hela tiden är på prisjakt i butiken som styr hur djuren har det innan det hamnar i köttdisken. Vi ska spara ören på relevanta saker för att sen kunna bränna det på skit.

Om någon tänker efter, hur mycket mat, tid och arbete det krävs för att göra en stillastående gris fet från det att den är liten?
Inte så mycket, lika lätt som att göda ett litet barn med fet mat och andra onyttigheter och de fick inte göra något annat än att ligga i sängen. Dvs, det är en billig produktion.

Men om du Släpper en liten kulting fri, låt den äta när den vill, vad den vill, då tar det hur lång tid som helst innan den blir rund och go som vi vill ha den i disken. Som vi vill se att djuren har det innan de hamnar där, det är en dyr produktion.

De äter ju i sina bås för att de inte har något att göra, de biter varandra för att de är understimulerade, alla djur blir knäppa när de är understimulerade, mäniskan också.

Jag stör mig riktigt jävla mycket på hela detta köp-kåta kupong och lågpris samhälle där man ska handla till minimala priser, det säger sig självt att det är något som kostar typ 50 kronor och är importerat från brasilien och inte kan vara ett särskillt smart köp, inte för än själv, djuren naturen eller svenska bönder. Jag handlar aldrig lågprismärken (om det inte är så att det är något jag behöver och det absolut bara finns i typ ett b-märke),  jag köper gärna ekologiskt, fair-trade och närproducerat, utöver detta är 90% av det kött vi äter skjutet av Kenny, det vi kompleterar med är typ kyckling, fisk mm och annat smått, men allt detta finns i svenska alternativ. Nu är det ju så att alla har inte turen att ha en sambo som är jägare men man kan alltid välsa smarta alternativ.

Så tänka bör man innan man börjar klaga, det är också vi som konsumenter som styr hur vår mat har det från födsel tills den hamnar på vårat bord. Självklart ska man inte gå och handla för mer pengar än vad man behöver, men man ska absolut tänka på att det man stoppar ner i sin egen korg präglar marknaden och utbudet.

Har jag fått det från hjärtat också, som sagt är du inte den som klagar, go on, fortsätt shoppa  kyckling från polen och kött från irland, men då är min personliga åsikt att man fan inte ska klaga på de svenska böderna som försöker överleva på att ge oss bra mat. Mer stöd åt mjölk, spannmål och köttbönderna!!!!



Ett sista Grattis till Pontus och Mormor som båda fyller år idag!!! hipp hipp hurra för er båda!!


Kommentarer
Postat av: Marro

Önskar att det vore så :)

2010-02-04 @ 13:27:43
URL: http://marjetta.blogg.se/
Postat av: Mamma Anette

Om du vill strosa i snö ta kvällsbussen ut till Tomta. Jag har 2 snöskyfflar,får du se hur härligt det är med villatomt vintertid.Välkommen kram mam

2010-02-04 @ 15:46:08
URL: http://terorese.blogg.se/
Postat av: Marro

Haha, vi kör på poolen du och jag :) kram

2010-02-04 @ 21:17:01
URL: http://marjetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0