underbara hellvettesdag!

vaknade inatt av ont i magen, tredje dagen med denna smärta, livrädd, denna vecka ska vara den så kallade "lingonveckan", men inget hade hänt. Jag har ju en fruktansvärd panik över att bli gravid, och har en förmåga att inbilla mig själv att jag är det, minst 4 gånger per år. Min stackars pojkvän påminner mig varje gång att om man äter sina piller som om de vore droger som måste intas exakt på minuten varje dygn, så är risken minimal att oturen skulle vara framme, men nu var jag säker på att så var fallet. Kunde inte sova så jag började planera min framtid, eller vår rättare sagt. Herre min skapare, allt från boende, ekonomi, förvaring och vad jag skulle önska mig i julklapp.. Man kan säga att allt var klappat och klart, i min beräkning kunde Kenny fortfarande plugga till hösten och jag skulle kunna börja plugga vårterminen 2011.

Imorse så hade det värsta magontet släppt, och 3 dagar för sent så dök fru lingon upp, jag blev så lycklig så jag höll på att börja gråta. Tack gode gud. Jag kan fortfarande vara en förrvirrad ung flicka som funderar på vad hon ska bli när hon blir stor.

Så nu sitter jag här lycklig och svullen och sugen på allt som går att ätas, haha Therese i ett nötskal.

Har promenerat med Marro och hundarna, Wille, isbjörnen som han även numera kallas, fattar inte att han inte är en lite knähund, jäte mysigt att  ha en 40 kilo tung goldenretriwer i knät, som är extremt vartsjuk, så när lättviktaren dogge försöker sig på att få lite uppmärksamhet, så snor Wille det direkt. Fikade lite efteråt, och nu är jag hemma. Ska städa av källaren, bädda rent i våran säng och rensa upp på mitt rum.

Dagens bästa var är i alla fall att de ringde från en skola som jag "sökt" till, gjort en intresseanmälan rättare sagt, så jag ska dit på intervju på måndag klockan 16, håll alla tummar att det går vägen. De tar bara in 8 personer per klass, och jag har ingen tidigare erfarenhet av ämnet, men jag ska berätta för dem vilken fantastisk mäniska jag är och hur pasasnde jag är för yrket!

KOmmer jag in börjar jag utbildningen i oktober, är klar till efter jul, och då ska jag även söka en till kurs på medborgarskolan i sthlm, sen är jag färdig till två yrken som jag kan tänka mig. Håll tummarna att det går vägen för mig!!

Imorgon ska jag jobba till 16, sen ut på stan för att hitta en outfit som både passar till intervjun och Cindys student på lördag. Spännande, jag är sämst på sådant, sen måste det också bli en sväng runt make- up store, jag har inte råd egentligen, men nu känns det som om jag inte har något val...

Ne nu ska jag börja städa!!

Ha en underbar dag allesammans!!

Puss & Kram

Wille!



Jag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0