Så vad händer??

Jo det ska jag berätta, jobbar på och har gjort ett par skiftcyklar nu, trivs bra, men det är svårt att komma in i skiftgången kan jag säga. När jag börjar 06.00 bör jag gå upp senast 04.30 och bara tanken på det gör mig nervös och tror att jag ska försova mig och jag kan ALDRIG somna innan 24..oftast senare men det kommer väl med tiden. Så efter jag jobbat förmiddag är jag trötter! Annars så ska jag byta skift en stund för att få möjligheten att på ett lite effektivare sätt lära mig mina uppgifter då vi är så många nya i laget. Laget trivs jag super med, var på Qvarnen och åt en god trerätters i onsdags, glada miner och mycket skratt, I like.

Gjorde mitt sista pass på Classes i lördags, slutade 15 men dröjde mig kvar till 16...satt och pratade med min favorit Edward, en person jag verkligen litar på och delar många åsikter med, man kan verkligen säga precis vad man tycker och tänker, och ofta tycker vi och tänker rätt så lika.
Det var inte roligt att lämna tillbaka paserkortet..Känns jävligt tungt om jag ska vara ärlig. Mitt älskade Classe med alla underbara, knäppa, roliga, jobbiga och komplett galna kunder, de flesta är underbara och kommer absolut sakna det sociala. Stackars prinsen kommer tappa öronen varje dag när jag ska prata ikapp allt jag missar=)

Kan säga att det finns inget bättre gäng att jobba med heller, fy satan så roligt vi har haft det..Alla fester...shit..vilka minnen! De finns ju dokumenterat...både på gott och ont ; ) Men jag har i alla fall rensat bort en bild som inte skulle nå allmänheten...haha 90 års jubileum, minne för livet!

I övrigt då?

Jo det flyter på, vår gillestuga är äntligen klar och jag är SÅ NÖJD! Helt underbar, älskar´t! Lite möbler och en och en annan tavla saknas men man hittar ju inte alltid allt man vill ha på en gång. Nästa projekt är kök, hall vårat sovrum och vardagsrum, ser fram mot det med både skräck och lycka..vilket kaos det kommer bli, det rör alla rum utom 2 på övervåningen, inklusive en liten wc som vi ska vända från hall till sovrummet..anledningen till att det blir allt i ett svep är att det är öppen planlösning samt att vi ska bygga ut köket så vi kommer riva en vägg som går mot två sovrum och sedan riva ännu en vägg som delar dessa två sovrum så det blir ett lite större.

Nytt kök, golv, inntertak, lister, foder, golvvärme, socklar, dörrar...wcmöbler...haha men det kommer bli så sjuuuuuukt nice när det är klart!

Det enda vi kommer lejja bort är målning, har vår "målarniclas" som är kung på det där så för att få den sista touchen, vilken är den viktigaste för ögat!

Prinsen har fått jobb på hemmaplan och börjar nu på måndag, ska bli underbart att få somna vid hans sida igen, 1 år och 2 månader har han varit borta så gott som hela tiden mån-tors..helt sjukt vad tiden går..tyckte nyss han började på Bakk. Har aldrig sett honom så glad..eller jo det har jag..men lyckan från hans sida när han fick svaret att han blev anställd på Rydbergs...det glittrade i ögonen!!

Prinsen och jag lever lyckliga i vår lilla villa, har det jäkligt bra tillsammans och njuter av liv och tid.
Dagarna är bokade till max, mitt jobb, hans jobb, huset, vänner och familjerna. Det ska bli skönt när han är hemma mer så man inte behöver överboka varje helg utan man kan ta lite i veckorna också.

Nu nalkas julen och jag vet egentligen inte varför jag ser fram mot den så mycket, hemmet kommer vara ett kaos och vi ska inte göra något speciellt, men det känns som om jag för första gången är ledig, helt ledig över jul och kan njuta utan att ha massa jobb och annat att tänka på. En riktigt helylle-jul..på varsitt håll, som vanligt ; ) vissa tycker vi är konstiga som inte firar ihop... men det ska vi ju göra resten av våra liv så kan väl passa på att vara för sig ett tag till!

Uppesittarkvällen är bokad hos oss, bingo, brasa och julgodis! Trevlans!

Ceasar och Conrad lever också lyckligt hemma hos oss, mina terorister man kan inte lämna något framme för antingen äter de det eller så har de sönder det, den övriga tiden drar de runt som galningar. Mina hjärtan<3

Vad jag menar med att de äter allt kan man väl kort sumera att de smaskade lussekatter, juleskum i helgen och Conrad har även en förkärlek till isolering...inte ett dugg nyttigt men det är hans grej så vi får låsa in det så fort det använts, jag har hittat en lösning i alla fall när de ätit något olämpligt, smör..Conrad blir som han brevbäraren i stefan och krister när han äter plommon...smör, då blir det raka vägen till kattlådan, men det är väl så gott så det går inte att låta bli..Lavemang för katter kan man väl säga.. När "kamingubbarna" var och gjorde installationen snodde de även en ostmacka av den ena när de åt frukost..Conrad äter allt, det ända han har ratat är Honung...men det går bra när det är i Te..ja för det dricker han om han får chansen.
Ceasar är lite mer tjuvaktig, han stjäl allt han kommer över och lägger på sitt speciella ställe, under gästsängen, där kan man hitta en riktig samling skatter, en gång hade han släpat in 500 g fryst köttfärs.. "Till ett senare tillfälle" kanske han tänkte.

Jag älskar dessa katter...för mycket, så fort de nyser så börjar jag nästan gråta för att jag tror att de är döende..Mammas prinsar!

Trött och lycklig kan jag väl sumera mig själv, jobbar nu för att få lite struktur i livet och inte racea 200 till höger och vänster och där mellan bara sova.
Ska försöka hitta en balans.. "frukost lunch middag, egen tid, samtid och även träningstid" Allt detta har varit ett enda stort kaos. Men nu ska lille terorese försöka och göra sitt bästa för att åter få in rutiner i livet, och lära sig göra allt "lagom". Ska bli jäkligt kul att se hur det kommer gå! Jag är en sån som bestämmer mig för att börja träna, kör timmtals om dagen i 2 veckor... ALLTID dessa Jäkla 2 veckor sen falerar det, kan man inte bara lära sig, 1 timme om dagen, tar bort den stora magen!

Nu ska jag runda av, en massa ord har redan skrivits men jag saknar bloggandet nu faktiskt, men utan dator i hemmet så blir det inget. Men efter nyår, då jäklar kära kamrater, då ska Fam Selander/Ahlström både få tv och Internet ; )


                                       Ta hand om er alla och kör försiktigt i halkan!


                                                         Pussel och Kräm!




BÄSTA Edward och Fia ; ) <3 ( www.stengeltjejen.blogg.se )

                                


                            Fullt ös medvetslös! 11 December är det julfest, och då snackar vi in i kaklet!!




                                 


                                                         Vi är inte bara coola...vi e snyga också ; )



                                


Kommentarer
Postat av: fia

du e bäst gumman,,,, vi kommer att sakna dig ASA mycket,,, men du EN julfest kvar Jue,,, WHOOP WHOOP

2010-11-30 @ 23:33:09
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0