snodde av Tilla : )


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag tog tag i min framtid och sökte utbildningar och kom in på nackademin, hoppas det lönar sig.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inget seriöst för jag vet att jag aldrig håller något.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja 2 av mina fina arbetskamrater fick sig varsin unge, riktigt kul för dem.
4. Dog någon som stod dig nära? Nepp.
5. Vilka länder besökte du? Australien, Fidji och Thailand.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Hela kitchen aid serien : ) hihi.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? januari- mars, måste jag nog säga, de sista månaderna på min och prinsens underbara resan. 
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag kom in på make-up artist utbildningen på make up-studion i sthlm som räknas till en av sveriges bästa make-up srtist utbildningar.
9. Största misstaget? Jag har nog inte klantat till det så mycket faktiskt,
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? förutom lite matförgiftning i från Fidji har jag mått bra!
11. Bästa köpet? Ceasar och conrad, helt klart!! 
12. Vad spenderade du mest pengar på? oj då jag har och prinsen har gemensam ekonomi så har det ju tillkommit både en motorcykel och bil i vårat hushåll. sen kommer nog katterna.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Oj, massa saker, fick ny fin lägenhet, prinsen i största allmänhet.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? rise against och poker face.. 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag ska nog säga att jag varit lite deppigare än i vanliga fall.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Jag får aldrig nog av resor, men jag hade önskat att jag hittat ett fantastiskt jobb så jag slapp vidareutbilda mig,
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Inte hittat på något, det känns som om det varít ett extremet lugnt år.
18. Hur tillbringade du julen? Med hela min familj, det var ett par år sedan.
19. Blev du kär i år? Man skulle kunna tro det men saningen är väl att det är 3½ år sedan jag blev kär, men det håller i sig.
20. Favoritprogram på TV? Idol, alltid Idol.
21. Bästa boken du läste i år? Att älska som en porrstjärna av Jenna Jameson, och stig larrsson böckerna.
22. Största musikaliska upptäckten? med tanke på att jag är tondöv så har jag inte upptäckt så mycket musikaliskt.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Japp, ett objektiv till kameran och sex and the city miniskolådan!!!
25. Något du önskade dig men inte fick? det tror jag inte, önskade mig bara ett objektiv vad jag minns,
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Var hemma i tomta med familj och vänner, riktigt mysigt.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Absolut, ett heltidsjobb jag trivs med, en lite gård att bo på...listan kan bli lång.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? haha stil, det har jag ingen direkt, som alla andra år, svart-grå-rosa.
29. Vad fick dig att må bra? Prinsen, min familj och ceasar och conrad: ).
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Matthew McC...mm mm mm .
31. Vem saknade du? Inget speciellt.
32. De bästa nya människorna du träffade? Nya och nya men det var riktigt roligt att börja umgås med Marro och Tommy, hoppas det fortsätter nu när vi inte är grannar.


Det var det.


Idag har jag haft en dag hemma i leggan, städat, tvättat diskar, badat katter för första gången, vilket äventyr och sen myst med dem. Conrad blev lite frusen så vi fick bädda ner oss. Man kan lugnt sagt säga att de inte är långsinta, de var inte glada över badet men så fort jag slog in dem i en varm handduk så var vi bästisar igen.

Igår kväll var jag prinsen mamma och pappa och kollade på luftslottet som sprängdes, riktigt bra film. mysigt att få med sig mor och far också.

Imorgon blir det jobb 7-15, ska inte säga att jag var sugen, snart börjar skolan och jag känner att jag behöver vara ledig, för mig själv, ladda batterierna..som alla som känner mig vet att det absolut värsta jag vet är att plugga, finns inget värre, men jag ska bita ihop, om 2 månader är det praktik, fram till juni, sen är det sommarlov, plugg en månad augusti-september och efter det bir det praltik igen fram till jul. sen sjutton gubbar är det bara ½ år kvar av skolbänk, så vad jag har framför mig är totalt 8 ½ månad i skolbänken av 17 månaders studier och lov. Jag ska klara det, jag ska härda ut!!

Nehe nu ska jag laga lite mat, blir tacos. Orkar inte göra något storslaget. Enkelt och bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0