det är väl dags för ett inlägg

Mycket har hänt senaste veckan, har varit rätt tungt måste jag säga, men nu känns det som om jag/vi är tillbaka på banan.

Skolan började bra för min del, Kenny kände direkt att det inte var något för honom, så efter en vecka så valde min prins att hoppa av. Vilket förde oss lite tillbaka på ruta ett.
Vi hade lägenhet på G i Huddinge, allt verkade för bra för att vara sant, allt flöt, kenny klarade sitt mc-kort, han fick skjuta sin bock på premiären, kenny klätrade från en reservplats 65 till att komma in på utbildningen han tjatat om i typ 2 år, jag kom in, trivdes super bra med utbildningen, dvs, inget att klaga på.

Nu är jag själv inneboende hos N, R och lilla M, super snällt av dem att ställa upp, men det är lite jobbigt, för båda parter tror jag. Nu letar vi läggenhet igen i Nyköping, känns sådär, Nyköping är nog en av de sämsta städer som någonsin byggts, mår lite illa av bara tanken att  flytta tillbaka dit, men det är väl bara att bita ihop, 2 år, sen är jag klar, då kan man shoppa loss på något man vill ha. Ska kolla på en lägenhet på fågelbovägen, får se om vi gillar den...

Alla jag pratar med frågar om make-up utbildningen, och ja den ska bli av, jag ska läsa den under vårterminen kvällstid. Vi funderar lite på att vara särbo-sambo under den tiden, jag hyr ett rum eller billig lägenhet i sthlm och kenny är kvar i nyköping. Kommer läsa mån-ons sen kan man ju alltid åka hem till helgerna, Under tiden jag dubbel pluggar kommer jag vara tjänstledig.

Jag känner med denna utbildning att jag har skitroligt och tycker om att lära mig, ser en framtid med bra arbetstider, lön och uppgifter. Samtidigt är make-up något jag mer brinner för, en chans som jag känner jag inte kan missa.

Så så är läget nu, jag längtar efter min prins som sjutton, imorgon åker jag hem, ska mysa med min prins och bara planera framtiden så gott det går.

Min underbara kenny, han är så rolig, satt i bilen förra helgen och så helt plötsligt frågar han,
"hur ska våra barn lära sig åka slalom?"
Jag kontrar med, "hur menar du nu"
Ja du kan ju bara åka snowboard, då kan man inte inte hålla barnen så där i snören som alla gör.
Sant sade jag, men kom sedan på att det finns ju skidskola.

Det är nog första gången Kenny tagit upp barn i en diskussion som gäller vår framtid, även om det var lagom seriöst värmde det i mitt lilla hjärta.

Nehe snart dax för lektion igen.

Ha det gott, puss o kram!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0