världens enklaste goda mat!

Lagade precis middag, eller precis ätit upp i alla fall, kanon gott!
Hittade på receptet efterhand, eftersom jag råkade köpa fel ingrediens.

Pasta med skinkcambozolasås=)

Du behöver:
Någon form av matlagningsgrädde, ½ liter
En tårtbit stor cambozola ost. (40 kr)
350 gr basturölt skinka i bit.
Citron
salt och peppar
soja.
Pasta

Extra:
Ruccola
Smörstekta kantareller
Cashew nötter (salta)

Jag tärnade och brynte skinkan i kuber så de fick lite färg och yta. I med skinka, m-grädde och nästan hela osten i en kastrull, koka upp och red med mjöl eller maizena. Smaksatte med real-lemon, en skvätt soja, för att få lite färg, salt och peppar, tänk på att skinkan har en naturlig sälta.

Lät det stå på spisen på svag värme tills pastan var klar.

Serverade med bandspaghetti och garnerade med ruccola, stekta gula kantareller och krossade cashewnötter.

Sjuuuukt gott!

Sitter och väntar på prinsen, hoppas han kommer, har ej lämnat något säkert svar än, men jag har mutat han lite så jag tror han inte kan motstå.

Jo förresten, jag skulle köpa gorgonzola, men det blev cambozola, bra misstag!

Imorgon blir det fika med Janni. Hoppas vädret är som idag så kan vi sitta utomhus!

Nu ska jag dricka lite kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0