Snillet själv

Var helt slut när jag åkte till jobbet, och det innebär en fnittertramsmajja. Det mest pinsamma som hände utspelade sig som tur var i personalrummet, så det bjuder jag på.
Min kära vän Herr Robin hade bett mig att köpa en ny nätadapter till deras router, (el-sladden man sätter i väggen) Jag kan inte mycket om el så jag går in till Herr Niclas och frågar om den jag kikat ut är den rätte för Robin.
Niclas börjar prata och driva med mig med Micke över mitt huvud, men jag fattar ingeting, tror de snackar i fackliga eltermer, inte att han driver med mig. Sen slutar han i alla fall med det utan att jag märkt att han ens börjat och säger så här:

Niclas: Ja men den här är rätt, du behöver inte bry dig om watten.
Therese: Vatten? nej den är till datorn...
Niclas: Tystnad...
Therese: Jaha du mena Watt som i effekt.

När detta utspelar sig sitter Niclas på kontoret och jag på golvet, börjar fnittra hyseriskt och kan inte sluta, när jag helt plötsligt sitte och fnittrar ett par minuter senare, fortfarande på golvet på kontoret så förstod jag att Niclas och Micke börja undra hur min aktuella hälsa var. Smög mig ut i butiken och körde speed tekniken i kassa, dvs jag är super trött men spelar att jag är super pigg, ungefär som när man är alldeles för full och träffar någon man inte vill vara full inför, och då spelar nykter.

Annars var dagen på jobbet seg, men det gick bra, N var förbi med lilla A och jag fick busa med den lilla galningen när de åt lunch, att en så liten, eller liten är han ju inte, men ung krabat kan vara så stark, N kommer se ut som magnus samuelsson när wabbat klart.

Kvällen avslutades med tacos och tårta, de andra kollar på Mr & Mrs Smith, känner mig mest trött så jag hänger själv i köket en stund.

Ska försöka då prinsen i säng i tid, bussen in till stan och jobb imorgon, imorgon kväll tänkte jag mig en promenad och slapp i soffan, allt jag orkar tror jag. Hoppas jag kommit ikapp mig själv med sömn och allt imorgon så jag är lite piggare.

Nej nu ska jag kramas lite med prinsen!!

Ha det underbart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0