Huvudvärk huvudvärk huvudvärk.

Andra dagen då huvudet känns tungt och som om det marscherar en arme där inne, blir galen, jag är inte van, jag är en friskus, en person som väldigt sällan blir hängig eller sjuk. usch diggar inte.

Hämtade mormor i staden, åkte hem fikade och sen tog jag med henne till Prinsen, där vi hämtade vår dator.

Hem igen och mor hade lagat sill och potatis, eller laga, gjort en röra som vi alltid brukar ha på jul och midsommar och så, fantastiskt gott.

Ikväll blir det en tidig kväll för mig känner jag.  Vet inte riktigt vad jag ska göra för att få bort skallebangen..

Jo du Herr W, vad sägs om en fika på tisdag då? När du slutat jobba? Långt dit nu, men jag är pretty upptagen fram tills dess.

På måndag ska jag följa med mamma till vårdcentralen och kolla på några leverfläckar jag tycker ser fula ut, på mamma alltså. Bokade en tid åt henne utan hennes vetskap, inte så poppis men jag följer med och håller handen så blir det nog bra. Tror hon är rädd, en bekant till henne dog i hudcanser för ett år sedan, men bättre att kolla upp än att gå och oroa sig!

Imorgon vet jag inte än vad planen är men är säker på att mamma har en. Fredag ska vi till Linköping och hjälpa syster lägga gräs på hennes nuvarande åker till baksida, bära, konka, och välta! Härligt!

sen blir nog helgen lugn som en filbunke, ska se till att umgås så mycket det bara går med mormor, det lär väl dröjja till Juli innan vi ses igen sen.

Farmor ringde idag igen, alltid lika uppåt, jag skrattar varje gång hon ringer. " Jag är en gammal och tokig kärring, och inte blir det bättre för varje dag som går" Så sant! SÅ fort gäststugan är klar ska jag packa in Kenny så ska vi åka upp och hälsa på!

Vågade mig upp på vågen idag också, trodde inte det var sant, jag hade inte gått upp ett hg, helt sjukt efter denna långa helg. trodde jag skulle börja gråta när jag klev upp, men blev lycklig, inte ofta jag blir det när jag ställer mig på vågen kan man säga! har inte gjort annat än ätit denna helg och den ena dagen mer onyttigt än den andra. Men jag stod still, känns bra!! På måndag när mormor åkt drar jag igång med motioneringen igen!

Ha en underbar kväll allesammans!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: syster Yster

Jorå satt dä, gräsmattan är beställt, välten är hämtad och imorgon ska jag se till att baksidan är plattare än AA. Det ska även spridas vatten innan vi lägger ut så det lär väl vara något av en leråker när vi sätter igång. SEMESTER fyra dagar, HURRA! Kram

2009-05-20 @ 22:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0