Härliga Morgon!

Vaknade klockan 07,00, det var inte riktigt tanken, men det fick gå. Satte mig upp i sängen sträckte mig efter min laptop och började gå igenom alla bilder som jag igår förde över fran våra minneskort. 2 timmar med slösurfande och foton och sen var det dax att kliva upp. Smög ner till badrummet där golvvärmen stod på cirka 25 grader, klev in i duschen och bara njöt, det kom nästan en tår, första gången på över 1½ månad som jag  står i en dusch med tryck i slangen och jag kan själv reglera graderna, vilken lyx. Nyinköpta palmoliv granatäpple och lux tvål som dofta underbart, shit jag har inte känns mig så här ren på hur länge som helst. Nytvättade kläder ocksa, och så har jag på mig strumpor för första gången sen vi lämnade Nya Zeeland.

Ska låta håret självtorka och sen gå lös med både lock och platttång, ansiktet ska på och sen är jag redo för stan=) Ska in och handla lite mat inför helgen bara, men men skönt att känna sig fräsch.

Första dagen jag och min prins är ifrån varandra, kändes tomt igår när jag skulle sova. Från att ha haft fri tillgång och bara behövt på sin höjd höjja rösten en smula för att få kontakt med honom så är han nu borta.. Bettna rättare sagt, och hans mobil ligger här, inte bra. Han måste hämta sin mobil idag. Vi har än ingen bil heller så de här 1.5 milen ar som en oöndlig väg, och den lokala kollektivtrafiken är inte direkt att hurra för. För min del kommer det kännas tungt ett tag, men prinsen tycker nog att det är skönt att få lite svängrum och pyssla med sina saker.

Åkte in en sväng till jobbet igar, som min mamma sade, jag förstår att du vill jobba kvar, alla är ju så himmla rara. Och det är dem, helt fantastiska, längtar efter att få dra på mig classe tröjjan igen. Tyvär blir det väl inte så mycket vad jag förstår. Sparkvrav sparkrav, men men jag har i alla fall ett jobb och de har alltid ställt upp och ringt förut när de behöver personal, så jag tror att jag kommer klara mig=)

Fick även träffa den lilla Familjen, Edward, Nathalie och deras Axel, vilken söt unge. Blev dit bjudna på fika och det tackar jag och Kenny för. Imorgon kommer Janni och Ulla och fikar här i stigtomta, ska bli trevligt har saknat de både otroligt mycket, Janni my friend for life, och hennes mor som alltid finns där, bättre människa får man leta efter, lycka till till er som försöker.  Även www.stengeltjejen.blogg.se ville ta en fika någon dag, och det tackar man inte nej till, ska bli skönt att få skratta och höra om allt. Pontus ville fika, mycket fika blir det, och jag som tänkt gå på diet nu ett tag, men men det finns mycket att ta igen. På lördag ska jag åka hem till min kära syster och kolla på hennes hus som hon köpt, ska bli spänande, har bara sett det på hemnet än så länge. Så blir det Män som hatar Kvinnor, Vi är tre Stieg Larsson fan jag mor och min syster. Så där blir det väl lite fika ocksa kan jag tro.

Ikväll kommer pappa hem från jobbet, träffade bara honom som hastigast igår på hans jobb, och då var han i vanlig ordning så skitig att han inte gick att krama ordentligt, men ikväll ska han få en bamsekram=)

Så nu har vi landar, varit hemma i kära Sverige i ett dygn, blanade känslor måste jag säga men kan konstatera att vi slutade när vi var på topp. Allt vi gjort har varit undebrart, roligt och helt fantastiskt.   Resan i vårt liv, nu är den över, bara att ta tag i sig själv igen och slänga sig vidare i livet, vad ska man se fram emot nu då? Vad blir nästa äventyr? Blir det något mer äventyr? Eller blir det bara falla in i ledet och inse att vi har haft The time of our Life?

Nej så är det verkligen inte, nu är det bara att börja planera inför sommaren och hösten, Prinsen ska börja plugga och jag får se vad jag ska ta mig till, men söka lite utbildningar blir det nog med största sanolikhet! Nu gäller det att spara pengar, få balans så vi kan börja göra allt det där vi vill, som vi pratat om på resans gång.


Hoppas lilla familjen från segeltorp kommer på besök snart också, och att de tar med sig U & A från Huddinge, ska lbi kul att träffa er igen.


Ja, då är det bara för mig att inse att nu är det över, vill inte riktigt, önskar att det är en dröm att jag sitter här, när jag slår upp ögonen så väntar en dag med dykning, strand eller bara vara..men icke..

Jag vill tacka min kära Prins som gjorde det här med mig, att han gjorde att min drömresa blev sann, att han stod ut med mig och till 99% sken som en sol under resans gång.



Kenny, du är den vackraste person jag träffat,
Det finns inget jag inte skulle göra för dig.
Det finns inget jag skulle missunna dig.

Du gör mig lycklig

Du & Jag tillsammans genom allt.

Jag Älskar dig min Prins.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag gå och äta lite svensk frukost tror jag, känner mig riktigt sugen på havregrynsgröt med hallonsylt och ett glas mjölk. Får se om jag har något mer att tillföra denna blogg på ett tag, kanske snarare bor framför datorn i brist på annat att göra.


Puss & Kram Skumnbanan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0