En dag i limpan.

Japp mamma kom hem prick 13 och 13.10 satt vi i bilen med siktet inställt på Linköping. Stannad först till vid Biltema (skrotaffär) och inhandlade en sak åt mors arbetskamrat och några krukor till våran kommande plantering, vidare till Coop Bygg och köpte fasadflagga, tvättvinda och ett jordankare. Sista stoppet på IKEA där vi luktade oss genom dofljusavdelningen och bestämmde oss efter många om och men för ett par med diskret citrondoft. Sen var vi klara för gökärtsigen, där väntade syster med hembakt, haha 7 sorters kakor, typ. Vrålhungrig så gick  allt ner och ett par mackor på det. Hjälpte till att plocka ner en garderob och lagade sen mat. Mamma skulle gå och handla, ny ort, nya vägar = Mamma går vilse.Turen hon skulle gå var drygt 1 kilometer vad jag förstod tur och retur, men hon gick nog det tredubbla. Haha. Pilla och jag skruvade ihop hennes drivhus undertiden, raketforskarna.

Dagen har varit super tervlig, fick mig ett skrattanfall på mammas bekostnad när hon rekomenderade pilla att gå till Classe och köpa några äggkoppar som fanns där som morsan tyckte var fasligt snygga och skulle passa till Pillas tallrickar. Där brast det för mig, ni som vet hur det blir när jag brister ser senariot. Att pilla sen breder på det hela med att äggkoppar kanske inte passar till hennes middagstallrickar blev ju inte bättre, " Jo här på middag serveras kyklingfile och i äggkoppen ett litet kokt ägg" Jag höll på att dö.

Mamma och jag rockade schlager på vägen hem på alldels för högvolym och skrek åt varandra, och för än gång skull utan irretation i rösten.


Nu blir det lite skönhetsömn och imorgon väntar en dag på Classe.

Dröm sött allesammans, och du som tänder lampor hemma hos syster mitt i nätterna, gör som hon säger, Sluta med det, hon tycker det är läskigt ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0