Igår..

Var en mysig dag. Började dock rätt segt. när jag klev upp vid straxt efter 08,00 så sov fortfarande de andra, men sen vakna de till liv runt 11. Eller Kenny blev snarare väckt av mina ljkuva stämma sjungandes sånger som jag hittade på under tidens gång.

Vi åt frukost utomhus, och jag frågade Kenny:
T: vad skulle du säga om jag doppade hela ansiktet i youghurten?
K: Varför skulle du göra det?
T: Det ser så kallt och mjukt ut.
K: Ja jag skulle väl inte säga så mycket.

Tiden gick och jag kunde inte stå emot frestelsen att doppa i alla fall nästippen för att prova hur det kändes, kände ganska snabbt då en hand mot mitt huvud, och splasch så var hela mitt ansikte täck i vanilyoughurt.
Konstaterade: Att, ja det var skönt, hade helt klart en kylande effekt, men extremt kladdigt, vilket jag kunde räkna ut redan innan. Där satt jag med youghurti ansiktet och käka frukost.

Sen skulle vi åka och plocka jordgubbar, självplocket stängde om en kvart när vi kom dit så vi fick köpa istället, prinsen gav på förslag att vi skulle hälla över jordgubbarna i bunkarna vi hade med oss =) knäppskalle.

Jordgubbar och glass, sen diverse ärenden, åkte och hämta pappas motorcyklar, kenny fick övningsköra screaming eaglen, han var nöjd, minst sagt. Åkte och hämta och lämna diverse saker, åt Pizza  till middag och sen en fiske tur till egla, vilket väder, helt underbart att sitta där på berget. Fångsten blev 3 fjuttiga aborrar, kenny drog upp ett gäng till men de var så små att det inte var värt att ta hem. Efter fisketuren tog vi en sväng med bilen och kollade runt lite.

Nu ska jag ta bussen in till jobbet, jag vill inte... Hatar att stå i källaren när det är så fint väder...

Ikväll blir det nog hem till prinsen en sväng.

Ha en underbar dag, och är du ledig är det dödstraff på att vara inne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0