Cape Tribulation!

Upp i ottan och vantade pa bussen som skulle ta oss till Cape Tribulation. Vart upphamtade av en guide som itne var riktigt klok, verkar vara ett syndrom som guider har har i australien, men riktigt kul. Tog oss upp till en flod dar vi fick aka flodbat och spana efter saltvattenkrokodiler, och vi fick faktiskt se en, den var typ 40 centimeter lang och gomde sig igraset, men summan av kardemumman, vi har sett en vild krokodil! Efter batturen som var riktigt bra akte vi vidare och gick en tur i regnskogen, ocksa riktigt bra! Fantastiskt sa veckert dar var! MEN efter promenaden akte vi vidare och alla blev lamnade pa sina respektive boenden. Kenny och jag blev lamnade sist, langst bort, mitt ute i djungeln, stallet hatte Beach House. Allt borjade med att vi blev daligt bemotta, sen fick vi ett rum dar laset var trasigt och nar jag gick upp och sa det till receptionen sa sa det att det var det inte alls, de hade haft en kille dar pa morgonen som fixat det, en tur till och sen hamtade jag en i personalen som konstaterade, laset var trasigt. Nar vi vantade pa var andra nyckel fick jag syn pa en orm, ropade pa kenny som kom med kamera och videokamera, har googlat nu och det visade sig vara en taipan, typ valrdens giftigaste orm, lite coolt. Kom in i rummet som var helt ok, ac och takflakt. Kollade in alla spindlar som hangde overallt, redbacks, Australiens nast giftigaste spindel, det kryllade av dem pa var altan, toaletterna och alla andra stallen man rorde sig pa. Tig en promenix ner till stranden och fotade lite, hittade en lian som Kenny aven numera kand som Tarzan klangde och hangde i. Nere pa stranden mottes vi att det varsta djuret av dem alla, bromsarna, stora som vara hastbromsar i sverige och de gnager inte lite pa en de tar en ordentlig tugga, gor riktigt ont och det kryllar av dem. Efter jag anvant alla fula ord jag kan och nagra till begav vi oss ater for att ata lite mat. Vi var ju pa ett hostel sa vi tankte att maten kunde ju inte vara sa dyr, tji fick vi,  alla matratter kostade minst 100 kornor, och da var det inga speciella ratter, for att ta nagot man blev matt pa kostade det typ 140...riktiga backpackerpriser! Forsta kvallen at vi kott, typ oxfile eller nagot, det var riktigt gott, andra kvallen var det inte smakexplosion direkt..Kopte aven tva flaskor vatten a 25 kronor styck...billigt!

Kenny fick tandvark andra dagen och var deckad, jag var trott sa vi spenderade dagen pa hostlet, i poolen, rummet och pa kvallen vid restaurangen, da vi tog dit lite ritpapper och satt och rita dar, fantastiskt! haha. Vaknade nu pa morgonen och gick ner och at var frukost, Kenny blev inte matt, nar vi atit klart var klockan prick 10 och frukosten stangde, vi fragade om Kenny kunde fa kopa nagot mer, nej koket oppnade ater igen 12.00 sa det gick inte for sig..dock var det personal dar hela tiden kockar som servitriser sa det hade ju inte varit nagon svarighet att steka pa nagra egg eller gora en macka..Jag borjade kanna mig lite spannd i ansiketet och fragade kenny om jag typ fatt finnar eller natt, det visade sig att jag fatt sma sma utslag i hela ansiketet, det blev varre och varre jag blev rod och lite svullen, fragade de i restaurangen vad de kunde vara och de trodde antingen att jag blivit biten av nagon liten sandfluga eller att det var solen, fick lite aloevera som kylde skont, det har lagt sig nu mot kvallen hoppas det ar borta imrogon!

Blev hamtade vid 13 tiden och akte runt med annu en galen guide som inte hade sarskillt mycket koll och pratade i ett. Kenny och jag ville bara komma tillbaka till hostlet i Cairns men bussen akte runt runt runt och stannade pa 3 stallen pa vagen hem. Lyckades se en 3 meter lang pyton pa ett av stallena sa det var ju lite kul, annars hade nog en rak vag hem suttit fint. nar vi kom till hostlet checka vi in pa varat rum, upptackte att var lilla flakt som ska kyla ner varat rum  var trasig, gick till receptionen och berattade detta, fick svaret " det ar inte mycket vi kan gora"...Nehe?? Sa att vi maste ha en flakt, hoppas det ar fixat nar vi kommer upp till rummet! kakade lite middag har pa hostlet, mit tvar jatte gott, kenny lyckades fa en kottbit med mer fett an kott, da var inte min lilla solstrale glad kan jag saga..tandverk och ackligt kott. Men han sitter har och ler nu sa det gick over=)

Har precis bokat oss till Thailand, aker dit den 17 istallet for den 27, har boende i Kata beach innan vi far tilltrade till var lagenhet, kanns riktigt skont. Vi borjar bli lite matta pa australien nu, har gjort allt vi velat gora for denna gang. Desutom borjar allt bli javligt dyrt har, bara man ror sig sa ska man betala skatter eller bensin eller nagot annan avgift som verkar inga fran borjan. Ska bli skont att fa kunna njuta av varje dag och bara chilla ett tag!

Taipanen!




En liten trottis med tandverk=)



Poolen, restaurangen!



kenny som sitter och skissar lite pa varat hus=) haha



Youghurt med frukt?? Nej frukt med en klick youghurt! Snaldjavlar!



Kenny med John, en av svenskarna vi traffade forst i rainbow beach och sen pa magnetic island!



Magnus & Karin



Stina, Magnus och Simon!


Det var allt for denna gang!! Tills vi hores nasta gang, ha det gott!

Puss & Kram Skumbanan!

Kommentarer
Postat av: zelle

Tjena!! Det var ju tråkigt att det var lite sådär... Men men... Några bottenapp får man väl räkna med när man är ute så länge... Coolt med taipanen riktigt manlig orm det! Hoppas ni har det gott ändå!! /zelle

2009-01-03 @ 13:52:45
Postat av: Mamma Anette

Tur att man fick se bilder på er efter allt ni gått igenom, kände igen er. Finns det liv finns det hopp. Kram x 2.

2009-01-03 @ 13:54:16
Postat av: syster Yster

Tur att ni inte lade ut foton på spindlarna. Jag scrollade med hjärtat i halsgropen! Krya på dig Kenny! Kram

2009-01-03 @ 14:49:50
Postat av: fia

Hej vänner!!!! säger det igen villken sjukt härlig resa ni gör!!! men bläch för alla giftiga djur!!!! ta hand om er,,,, (det verkar som det blir husbygge när ni kommer hem) hii

KRAM!!!!

2009-01-03 @ 17:22:47
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: MammaRosi

Hej små duvor!Ibland går det upp och ibland går det ner,efter regn kommer solsken brukar man ju säga.Jag är förvånad att ni ens vågade sova i rummet med alla spindlar,men ni har väl blivit härdade.Kenny-hoppas pappas tipps med whisky´n och tussen hjälpte.Va rädda om er ,älskar er ,puss&kram

2009-01-03 @ 22:19:41
URL: http://daisyahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0