Hej vad det går!!

Efter prinsen åkte satte jag mig framför datorn, sen kom dampanfallet, kände att jag var tvungen att göra något, om det inte var att ha sönder något så fick det bli något nyttigt. Gick ut, greppade grensaxen och gick loss, hela djungeln i hörnet bara, poff, borta. Insåg att jag :
1. inte hade någonstans att lägga alla buskar.
2. Inte hade någon direkt plan för hur jag skulle få bort dem.

Så jag skickade ett sms till prinsen och bad han ringa när han hade tid, han ringde, check, jag kan låna deras släpvagn på fredag, ett problem ur världen.

Andra tanken var, vad ska mamma och pappa säga?? Visste att mamma någon gång ville ha bort det, men inte riktigt när.

Åkte in till stan och mötte upp mamma, vidare till blomsterlandet, sten, ljung, boxbom, markduk och 60 kilo sjösten.
Mamma supernöjd, nu ska vi planera vad vi ska få dit istället.

Syndade och stannade på McDonalds på vägen hem, mamma och jag har bestämmt att vi gemensamt ska ta tag i våra liv från och med måndag.  Jag ska gå ner i vikt och mamma ska bygga muskler, klenfisen ; )

Åkte hem och lastade ut allt ur bilen, pust, sen vidare hem till prinsen där han självklart var upptagen med att snickra. Men nu sitter han här med mig, blir nog en rulle innan sängen kallar.

Så jag har bestämmt att från och med måndag ska denna bogg bli min personliga hälsoblogg. Jag ska lämna ut mig helt och hållet, skriva mat, motion och allmänt hur jag mår varje dag, helt ärlig, smäller jag i mig en påse karamellkungen  ska det skrivas, skiter jag i att äta en dag ska även det skrivas. Jag tänker inte skriva allt jag gör och inte gör för att jag vill skryta för hur duktig jag är, eller få medömkan när allt går dåligt, utan för att jag ska fortsätta i samma anda. Att hänga ut mig själv och mina dåliga vanor, skulle få mig att skämmas, att få kredit när jag gör något bra kommer kännas guld.  Bloggen kommer ge mig en extra kick att vara "duktig", tänka att jag kanske ska ut en sväng på en promenad, ser ju bra ut i bloggen ; ) Jag kommer själv kunna se vad jag gör fel, rätt och se tillbaka på alla steg i processen och förbättra de saker som går dåligt och fortsätta den goda anda om de metoder jag provar fungerar. Jag har en förmåga att ge gärnet i 2-3 veckor, sen skiter allt sig, antagligen för att jag alltid försökt för någon annan, inte för min egen skull.

Nu vill jag gå ner i vikt
, fixa till kroppen och bli lika fantastiskt snygg som jag var för 2 år sedan. Men det viktiga är att jag vill slippa prata om det, det ger mig en press utifrån som jag i just detta ämne inte klarar av, om någon frågar sätter jag någon form av press på mig själv och blir otroligt besviken på mig själv när jag inte uppnår vad andra förväntas av mig. Jag måste köra på mitt sätt, även om det många gånger absolut inte är rätta metoder. Jag kommer skriva allt i bloggen, och tar gärna då emot tips och trix. Men som sagt inget jag vill prata om utanför bloggen.

Nu jävlas ska det bli ordning på lilla mig!! Min husgud när det gäller detta blir världens bästa Fia http://www.stengeltjejen.blogg.se/ , tjejen har tappat 23 kilo sen någon gång innan jul, jäklar vilken kvinna!! Grym blogg för övrigt, och stans sötaste ungar!! Ska absolut ta lite tips från henne.

Nej nu ska jag leka med min prins!!

Puss & Kram



Kommentarer
Postat av: fia

tack gummis för dom fina orden,,, detta fixar du lätt!!!! och det är sen i september så det är 7 månader,,,,!!

Syns i morgon KRAMIS

2009-04-23 @ 23:19:56
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87



2009-04-23 @ 23:29:13
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0