Handväskan

A big deal, eller ej?

Jag kan säga att jag är beroende av min handväsla, eller rättare sagt mina handväskor, men min svarta BjörnBorg är en favorit så det är oftast den som får följa med. Så vad är det nu med tjejer och deras handväskor? What´s the big secret, vad ligger egentligen i botten?! Varje gång prinsen frågar om någonting och jag svarar att det finns i hanväskan, räcker han den till mig, det är som att leta efter en nål i en höstack menar han på men jag hittar alltid saken direkt, hur kommer det sig? För mig är handväskan en försäkring och en tillflyktsplats hur knäppt det än låter, är man bara noga med vad som finns i den så kan man sysselsätta sig i evigheter om det skulle vara så! Så vad hittar du alltid i min handväska?

Plånboken:
såklart! i den inkluderas, Körkort, pengar, kontokort,en extra karta p-piller, om man skulle råka glömt ta sin livsmedecin på morgonen, kodbrickan till internetbanken, alla dessa medlemskort, ett litet rosa post-ithäfte, busskort och vaccinationshäftet för fästing, om man skulle råka springa på fästingbussen någon dag, och även ett annat sorts skydd, regnrock?!, även om man inte behöver det själv så kan man skicka med en vän som kanske tar med sig sällskap hem en suddig kväll, det är tankens om räknas ; )

Mobilen:
Ett måste, gärna även headset så man kan prata och lyssna på musik med händerna fria och utan att störa andra.

Kameran:
Nu är den på vift, prinsen har den, men annars alltid i väskan, ett måste måste. Catch the moment.

Ficklampa:
Man vet aldrig när man behöver en ficklampa, har använt min några sena kvällar, känns riktigt bra att se vart man går.

Kikare:
Skumt? Nej tycker inte jag, åkte hem från jobbet för ett tag sedan och det stod massvis med hjortar ute på en åker, kikaren var inte där, missade ju typ hla upplevelsen, en kikare är ett måste; )

Pennor:
 Vad ska jag annars skriva med på mina post-it!

Sminkväskan:
 Att jag inte sminkar mig varje dag, och ofta sover lite för länge vilket resulterar i att sminket inte hinns med gör ingeting om man har allt i väskan, väskan är alltid där jag är, därför bör även mitt ansikte vara det.

Lipsyl/försvarets hudsalva, klövervaselin:
Ännu ett måste, torra tråkiga fnasiga läppar, nej tack!

Snusdosan:
 utan den är jag inte mig själv, tyvär.

En tom snusdosa:
Alltid bra för oss portionssnusare som inte gillar att kasta snusket och tex gamla tuggumin på backen.

Frukt:
Inte dumt att ha något att småtugga på om suget kommer fram.

Flaska:
Enkelt billigt och bra, slipper man köpa en loka om man känner att man vill lägga pengar på annat, bara öppna,fyll på och drick!

Tuggummi:
Alltid gott, fräscht, tyvär en sak som inte alltid finns i min väska, men så ofta jag kommer ihåg.

Bakteriedödande medel:
 Fick av min syster som hon köpt i New York, finns nog även på apoteket, hittar ni det inte där så finns det hos återförsäljare av sexleksaker, kommer inte ihåg vad det heter, perfekt att smörja händerna med så fort man känner sig lite ofräsch, hanterat pengar, pillat på något mm mm.

Ännu en extra karta med p-piller om man skulle både glömt det på morgonen och glömt plånboken, saftey first!

Mp3 spelare:
Bättre sätt att fördriva väntetid på tex busshållplatse och bussar finns inte.

Busstidtabellen:
För oss kollektivtrafikare finns det inget så heligt som busstabellen, den bestämmer helt enkelt när du får åka iväg, och komma hem igen, härligt?!...Not

Utöver detta finns oftast tessan lilla blå i väskan, dvs clas ohlson katalogen, haha det är som ett måste att jag ska kunna ta reda på saker ur den när jag helst funderar över något, eller någon i min närhet gör det. har ni det, vad kostar det? vilka märken har ni? mm mm. En sekund bara så har jag svaret! galant!

Än har jag plats för en hel del till, det som är planen att tillkomma nu är först och främst en textilvårdsrulle, men sen börjar jag nog känna mig rätt komplett? Några tips på måste-ha-i-väskan saker?!!?

Snacka om ointressant läsande, men jag sitter här och väntar på prinsen, alla bloggar är genomlästa..inget kul på tv, so what to do liksom?

Ha en underbar kväll allesammans!!

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0