Cirkus Ahlström

Minst sagt, dagen började i alla fall bra. Familjen Ahlström var bara en halvtimme sena och plocka upp oss ; ) Sen drog vi vidare i två bilar till Nynäshamn, efter diverse omvägar och sightseeing i södertälje var vi i alla fall på rätt väg mot Nynäshamn. Väl i Nynäs blev det värre, fick guida oss fram med hjälp av telefon, robban körde kenny växla Rosi försökte hålla jämn tackt i bilen bakom. Väl framme ramlade vi 8 plus hund ut ur bilarna och intog farmor och Oves lägenhet. Mat...mat..mat, fika, efterrätt, godis, chips, shit asså rullar fram. När klockan närmade sig 20 så skulle vi börja rulla hemåt igen. Pappa Robban skulle åka och jobba så vi andra 7 kastade in oss i minibussen och började åka, stämningen på topp! Helt plötsligt säger Fred, (kennys lillesyster cindys pojkvän)
-Du Rosi, har vi något vatten? Tempreaturmätaren står lite väl högt.
 Slängde oss in på första bästa mack och började fylla vatten i halvliters petflaskor och fred stod för själva påfyllandet i kylaren. Jag och Fanny (10 år?!) satt längst bak i bilen och hon undrade vad som hände. Jag förklarade att bilen behövde vatten precis som vi mäniskor, om hon springer jätte mycket utan att dricka vatten så blir hon svettig och så, om hon sen fortsätter att springa utan att dricka  kan hon svimma, lika så bilen, fast den behöver vattnet för att inte bli varm. Fanny funderade en stund och sa sedan något i stil med.
-Ok, men om man inte hinner fylla på vattnet vad gör man då då? Måste man stänga av bilen så den får vila lite då eller?
- Ja typ, ivärsta fall går saker sönder och så, men oftast räcker det nog med att fylla på vatten och vänta. svarade jag
- Men om den är trasig vad gör man då då? svarade fanny i sin tur.
- då får man ringa bärgaren och en taxi så man kommer hem. svarade jag lungt

Vi körde på ett par mil och helt plötsligt ropar Mamma Rosie
" fan va äckligt det känns som man inte kan styra"
Daisy, 15 kontrar med
 " Meeeen va faaaan jag vågar inte sitta häääär, mamma stanna rå, men mamma stanna"
Rosie kontrar,
 "den dör, det händer inget när man gasar, hallå vad är det som händer?!?!?!?"
Fred svarar lungt,
 "Kör in till sidan"

Och det gjorde vi, konstaterade att vattnet läckte ur kylaren, hm, jag gick med hunden och lät de andra sköta arbetet, fick användning av min ficklampa, som jag igår nämnde att jag hade i handväskan.
Med många ideer och trick med både det ena och det andra i kylaren provade de att starta bilen igen, det stod som en stråle ut ur kylaren denna gång, aj aj hålet var inte litet.

Kaos började utbryta

Rosi ringde pappa robban som efter ett tag kom förbi, hur i helsike skulle vi göra? 8 personer och en hund. En bil som inte fungerar mitt ute i ingenstans, lååångt hemifrån, automat, så boxering 12 mil var inget alternativ, har ni glömt att jag sa att Robban skulle åka och jobba? Men det löste sig så robban fick "ledigt" över natten. Många om och men, funderingar och förslag senare konstaterades att det var bara att packa in sig i Fiat punton, 8 personer plus en hund och ge sig iväg hemmåt.

I framsättet återfanns robban som chaufför, kenny med lillasyster Fanny 10 år i knät och hunden Miloue på golvet.
I Baksätet satt Jag, mamma Rosi och Fred 23, i våra knän hade vi Daisy 14 och Cindy 18..

Som sagt, Cirkus Ahlström, Allt ordnade sig och stämningen var på högre nivå än väntat hela vägen hem

Ska bjuda på liter bilder från kvällen, tyvär kunde jag inte röra mig tillräckligt mycket för att få ett foto i bilen.

Fanny & daisy Ahlström,


Fanny o Daisy

 Snillen spekulerar, kan det där vara felet? Robban, Rosi Fred




                           
Systrarna Daisy, Cindy och Fanny ahlström




Fanny, Daisy och Kenny Ahlström



Shake that ass, Daisy vad gör du?! haha




Om vi sätter ett tuggummi här så kanske...?? Fred fixar ; )



Kommentarer
Postat av: daisy ;)

haha, snygga bilder ;) Du får ju inte glömma att ja inte kom ut ur bilen när vi väl var i stigtomta :P xD Jag satt ju fast så att Kenny fick dra ut mig :P hahah :P

2009-04-12 @ 19:46:51
URL: http://daisyahlstrom.blogg.se/
Postat av: HELEN

ahha ej värt att missa, haha eller kankse?:P

2009-04-15 @ 13:50:15
URL: http://kissiess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0