Bye Bye prinsen.

Prinsen lämnade mig som ett skott, någon ringde tills hans mobil och frågade vilken buss hans kulle ta, visade sig att han skulle ta den som gick om 4 minuter, som en snabbspolning i en film var han påklädd och på väg till bussen.

Själv har jag återigen försökt hitta utbildningar, ingen större framgång.  Ett arbete jag skulle vilja arbeta med idag, som skulle göra mig så fantastiskt glad är komunikatör på IKEA, älskar IKEA. Men det är väl knappast troligt att man vill arbeta med det resten av sitt liv? Eller? Trädgårdsmästare, inredare, någonting där man får använda händerna, se vad man gjort när man går hem för dagen, inte bara någon mapp på datorn där det står en massa siffror. 

Jag vet att jag inte skulle trivas på något kontor. Jag är inte ute efter titlar och liknanade, om alla skulle vara det skulle det ju inte fungera heller. Sammtidigt vill jag ha en utbildning, något att falla tillbaka på, kanske blir tiderna som denna igen någon mer gång under mitt arbetsliv, då vill man sitta säker.

Jag vill ha ett jobb där jag trivs med mig själv, mina arbetsuppgifter, arbetstider, arbetskamrater och lön, är det för mycket begärt?

21 år...21år? Vad är man egentligen när man är 21 år? Frågar man min mamma så är man ena dagen vuxen, andra dagen inte alls vuxen, det beror sig liksom på vad man frågar om. 
"Therese du fyller ju faktiskt snart 22!!! bla bla bla......."
"Therese du är bara 21 år....blablabla"
Just nu känner jag mig inte vuxen, känner mig nog mindre vuxen än vad jag gjorde när jag skulle ta studenten, då hade jag planer och visoner för miljoner, men träffade kärlek och fick kompromissa lite : ) Inget jag ångrar, min prins är värd varenda minut.  Han har "offrat" en del planer och drömmar för min skull så vi  är nog kvitt. Frågar man Fia på jobbet är man nog bara en liten skit " fan 21 år, det är ju ingeting" Och det är väl precis så jag känner i viss sammanhang, och i andra så känner man att man i alla fall borde ta tag i saker och ting inför framtiden..Åh shit blir tokig.. Man vill ju liksom inte gå och slösa bort sina "bästa år" på att grubbla över vad man vill bli när man blir stor, fast än att det är svårt att koppla bort.

Prinsen ska ju börja plugga till  hösten om han kommer in, jag håller alla tummar!! Han vill så gärna, och han är värd det!! Jag har sökt skola och hoppas verkligen att jag kommer in, men konkuransen är hård, och när det är ky så räknas meriter högre än annat, inte för att jag har några speciella betyg att komma med, men att slås mot personer som har arbetslivserfarnhet av just det de vill utbilda sig till, känns hårt. Om jag inte kommer in så är planen ett arbete, så prinsen slipper ta studielån.

Så kommer man till boendebiten, vi flyttar ut vår gammla lägenhet i helgen, känns bra faktiskt, få chansen att börja om på något nytt ställe, det ska bli kul. Helst av allt vill jag ha ett hus, men det hör ju ungefär ihop med att man har pluggat klart och skaffat sig varsit yrke man trivs med,  så det får väl vänta. Planen är nu att vi ska ta över E,N och lilla A´s lägenhet, men eftersom herr E aldrig hör av sig så är det ju svårt att veta när det hela blir av  ;  )hihi

Ne nu ska jag städa av rummet där alla saker ska in när vi flyttar. Gjorde ju inte det igår, och det fick man ju höra. Herregud jag har ju all tid i världen till att göra sånna tråkiga saker..om man städar på en tisdag hinner det ju bli dammigt igen innan lördagen..dubbeljobb, inte bra.


Ska möta mamma i Nyköping vid 16,30 så ska vi åka till Blomsterlandet, 90 kilo sten, markduk, gräsfrön ska inhandlas, får se om jag kan se till att det kommer lite mer i handlingspåsen, vill ha lite frön som vi kan driva upp.

Imorgon blir det återigen en lugn dag, gott om sådanna nu för tiden, funderar på att ta fram grensågen igen och ta ner resten av buskarna på tomten så har man något att göra, kanske en sväng till prinsen.
Fredag blir det en tur till banken, fixa nytt visakort eftersom den där jäkla bankomaten i Noosa snodde mitt gammla, måste även skaffa mig en e-legetimation..den gammla ligger på datorn som är totalt kraschad.. 
Lördag blir det flytt, Tessan, Kenny, Robin,Syster, Pappa, Helene? Förhoppningsvis Cindy Och Fred. Håller alla tummar att alla kan hjälpa till så går det mycket smidigare!!
Och söndagen blir det arbete ett par timmar.

Kom på att det är valborg snart, snacka om högtid som dör ut när man är över 17? Förut var det ju året happening, hänga på vallarna i typ minusgrader i alldeles för lite kläder och gömma sig för nattvandrarna, föräldrar och andra man kände som man inte ville skulle se än i det tillstånd man befann sig. Får se vad det blir i år, förra året var det ju ferre i Nypan och utgång om jag inte mins fel? Gjorde även ett gästarbete i Eskilstunabutiken då.

Nej nu ska jag ut och hämta posten, lönespecen kommer ju idag.



Puss & Kram allesammans!


Prinsen och jag Julafton -08, Magnetic Island, Australien


Julafton 08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0