Tropisk Hetta.

Nu har varmen kommit ikapp oss och det med besked kan jag lova.  Tropisk hetta, fuktigt och solen skiner som en 10000 w lampa. Just nu ar det kvall och graderna har smygit sig ner lite...inte mycket kan jag saga men det ar i alla fall hanterbart. Var som tidigare nammnts pa PeterPan travel idag, bokade en resa till fiji sa planet avgar 6 januari och aterkommer den 14 om jag minns ratt. Vi landar i Brisbane och funderar val pa att ta oss ner till ByronBay igen och spendera vara sista dagar dar. Det var skjysst! Sen har jag bestammt att vi ska till IKEA i brisbane innan vi lamnar detta land, Kottbullar med mos och lingon och lingondricka i stora lass ska det bli. Ar sa javla trott pa maten har, hur trakigt det an later sa ska det bli nice och komma till Thailand dar man pa vissa stallen kan valja ratter som stuvade makaroner och falukorv, bakad potatis, kottbullar mm mm, det blir absolut ingen falukorv for min del, hellre dor jag, men det var ett exempel!

Vara kara mammor, eran mat slar allt!

Nar vi gick till PeterPan idag sa horde Kenny nagot, jaktoronen pa skafft, och kikade upp i slanten och dar smog en ganska sa stor varan omkring, riktigt kul att se, annars kryllar det av sma odlor, typ i varan Barbros storlek overallt. Lanade en kanot och paddla runt i floden har vi hostlet, badade, det roliga var att mitt ute pa floden var det typ 10 centimeter djupt ochvi gick pa grund, sen kunde man nog sta i floden forutom pa ett par stallen. Sag aven 3 pelikaner som stod pa en sandbank, Kenny lyckades fa ett par kort, kul!

Nu ska jag boka bussen som ska ta oss till Rainbow Beach, darifran gar baten till fraser island i overmorgon, talta och dra runt med bil..alla sak tydligen kora ocksa..maste komma pa ett satt sa jag slipper... hm hm..

nu oskar det och blixtrar en bit bort, forhoppningsvis oppnar sig himmlen snart och rensar upp luften lite, behovs verkligen! sant javla tryck!!  Vill inte tanka mig hur det kommer vara upp vid Cape tribulation nar vi ar dar...usch usch..

Nehe nu ska jag lasa lite bloggar!! HIhi

ha det gott allesammans och hoppas er lucia har varit mer luciig an varan, lusse pizza och lusse ol fick det bli. Inga lussekatter och glogg har inte...

Puss & Kram Skumbanan!

Kommentarer
Postat av: Tomtamamma

Vi firar lucia med julbord på Blommenhof.Ska bli intressant o se vad som bjuds. Ha det bra o var rädda om er. Kram x 2.

2008-12-13 @ 12:21:11
Postat av: Pontus

Du behöver inte köra om du inte vill! Vi var 2st av 11 som körde på 3 dar! Så det är inget du behöver oroa dig över (:

2008-12-13 @ 12:54:07
Postat av: MammaRosi

Hej små duvor!Åhhh va ni ser bruna och snygga ut ni ser ut att må gott.Nu är vårat luciafirande slut vi har ätit god mat med mormor,morfar,Rikard och Nathalie och varit på 2 luciatåg ifredags i Flen och titta på Daisy och idag i kyrkan och tittat på Daisy&Fanny.Så nu känner vi oss nöjda med luciafirande.Nu får vi börja planera för julen då alla kommer ner igen.Vi får hålla tummarna att våran dator blir klar i veckan så vi kan prata med er.Ha det så bra och va rädda om er.Älskar er ,puss och kram (:

2008-12-14 @ 23:08:50
Postat av: Pernilla

Vart har ni tagit vägen? Jag vill kunna läsa vad ni gör varje dag!!! :) Kram på er

2008-12-16 @ 16:47:01
Postat av: MammaRosi

Hej Hej!Det måste ha blivit något fel,jag har fått sms från er och svarat på alla men ni har tydligen inte fått mina.Jag skriver så här eftersom ni undrar för mitt svar verkar inte ha gått fram via sms,för jag bad er tala om ifall det hade kommit fram.imorgon ska våran dator vara klar så vi ska hämta den,äntligen.Då har vi mycket prat att ta igen.Va rädda om er,älskar er.Puss&kram

2008-12-18 @ 00:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0