En dag pa stranden!

Vaknade runt 10 och pallrade oss ut vid 11. Stannade och kopte lite frukt och vatten till straden och en strandvaska. Hyrde en sa kallad bodyboard, liten surfbrada som man antingen ligger pa eller star pa knana. Vagorna var riktigt hoga och ackligt strommigt, vid ett tillfalle var det sa illa att jag inte kunde sta emot och Kenny fick hugga tag i mig...tappade taget...fick tag i mina trosor.. Det var nog inga farliga strommar, men det var riktigt ackligt att kanna att man inte med egen kraft orkade sta emot..badvakterna varnade for de "Bruna vagorna" For de var de som kom med strommar fran botten, det bruna i vagorna var sand som vivrlades upp i deras framfart. Senare lugnade det ner sig och Kenny var ute och gled pa vagorna, sjalv lag jag pa stranden med gamnacke och kollade vart han holl hus=)

Efter en stund kom Jennie och gjorde oss sallskap, alltid lika trevligt, varldens trevligaste och roligaste tjej! Helt underbar! Solade och badade och snacka lite skit. Vid 17 tiden avbrot vi da alla hoghus skuggade stranden och vi gick och tog en glass, MUMS! Sen vidare for att ta en ol, upp pa "The beer house" men Kenny hade inget legg sa vi fick ga darifran...Kenny ser verkligen ut att vara 17...NOT. Vidare till The Avenue som inte var lika kinkga och tog ett par ol och snacka skit, riktigt trevligt. Jennie var tyvar tvungen att avika lite tidigare da hon inte ville ga hem sjalv i morkret, vi erbjod oss att folja henne men som allt annat vi erbjudit tacka hon vanligt nej.

Kenny och jag tog oss over gatan till en italiensk restaurang och at middag, borjade med ett glas rott och Kenny en ol sen bolognese for mig och pizza for Kenny. Det roligaste av allt var nar vi skulle bestalla sa kom servitoren over som vanligt och efter att Kenny paborjade sin bestallnig sa servitoren
-"Are you guys from sweden?"
- "Yes" Svara Kenny och fortsatte sen att titta ner i menyn, da servitoren svara  
 - "Da kan vi fortsatta bestallningen pa svenska!"
Det roliga var att Kenny inte horde vad han sa och borjade bestalla
 - "I take AmericanPizza...."
 - "Som sagt vi kan ta det pa svenska" Sa servitoren da Kenny vaknade till och utbrast
" JAHA du ar ocksa Svensk, fan vi skont!!!"
Jag holl pa att garva lappen av mig.

Vi hade en sa kallad diskussion vid middagsbordet vilket alltid urartar.. Ni som varit med vet!! Men vi ar sams nu!

Imorgon blir det kanske ett varv med "The duck boat/buss" en buss om kan kora bade pa vattnet och pa land, vi far se vadret ska bli kanon, lite molnigt bara,  sa det kanske blir en till dag pa stranden, hoppas vagorna ar lite lugnare bara! 

Imorgon aker Jennie vidare till Brisbane och vi blir kvar har, forhoppningsvis ar hon i Noosa nar vi ar dar, och haller alla tummar att hon ar i Carins over nyar! Sorgset att saga hej da men hon har sagt att hon ska komma till Sverige och halsa pa och att vi ar mer an valkommna till henne i Italien och att vi da kan bo hemma hos hennes foreldrar=)
Jag har alltid velat aka till Maldiverna sa nu far vi halla utkik efter nagon darifran, haha!

Allt ar bara bra och langtar till nasta vecka da vi drar till Fraiser island, och sen gar allt i ett med typ en dags vila mellan aktiviteterna! Riktigt skojj. Kommer dock bli ovant med tider att passa och tidiga morgonar, har haft ren semester hittils, inga tider, inga masten!  

Efter dusterna med vagrona sa har vi sand overallt sa det ska bli riktigt skont med en dusch!

Vi fotar sa mycket vi kan men tyvar ar det ju som sagt omojligt att fa upp nagra bilder harifran, men det kommer!

Nej da Mamma morot det var inte dig jag menade, det finns en annan mamma som borjade med morotter i kottfarsasen innan dig=)

Nu har varat minneskort kommit hem ocksa och det ar riktigt skont, kan man slappa det, hade inte varit roligt om det inte kommit till ratta! 

Det var nog allt for idag!  Ska ut och lasa alla bloggar, ska se om Fia skrivit nagot saftigt om Julfesten, igar var det bara en summering av en bra kvall! Jag vill ju ha allt skvaller, nagon/nagra maste ju ha hanglat i alla fall=) Haha det var ju firmafest for fasen!! Jag vill veta allt, kanns for javligt att jag inte var med..sa javla kul i Nacka forra aret! skanar er lilla Classe gang!

Ta hand om er allesammans!!

Puss & Kram Skumbanan


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Härligt! Själv ska jag sätta ihop ett pepparkakshus ikväll :)Tack och lov har vi fortfarande plusgrader så än har inte fryset börjat! Kram

2008-12-09 @ 15:23:55
Postat av: Tomtamor

Det låter som ni slipper termobyxor lyllos.Puss o kram x 2.

2008-12-09 @ 17:56:12
Postat av: pappa Robban

Hej på er! Verkar som ni har att göra, kul.



Spännande att träffa folk ifrån olika länder, kul med svensken.



såg just på tv en vithaj slita itu ett sjölejon, så var försiktiga vid bariärrevet.men det är ju ni.



Ni verkar ju inte ha långtråkigt, så det är bara att njuta av resan , med minnen för livet.



Sköt om er och må gott kram pappa Robban

2008-12-09 @ 20:36:05
Postat av: MammaRosi

Hej små duvor!Näe...nu får ni köpa 2 flytvästar,om ni ska bada så där tänk på mammas hjärta.Om det inte va Anette då måste det alltså ha varit jag som hade morötter i köttfärssåsen,det har jag helt glömt bort ha ha.Jag håller med Anette hus i Vrena skulle väl vara kanon eller?(men,vet redan vad ni tycker).Skönt att höra att ni har det så bra.Här på gården är det full aktivitet dom nya ägarna har snickare som jobbar i Bagarstugan så idag flög det ut en massa genom fönstret avedspis.murbruk,plankor mm,mm.Nere vid garaget jobbar 2andra dom har sågat upp väggen och satt in en ytterdörr och fönster mot baksidan.Så nu längtar vi upp på kullen.Va RÄDDA om er,älskar er puss&kram (:

2008-12-09 @ 21:13:44
Postat av: Janni

Hallå där era äventyrare!!!

Låter som om ni har det helt galet kul där nere, äventyr passar ju er perfekt! När nu ändå ämnet om köttfärssåsen cirkulerar måste jag säga att jag också tar åt mig, (det är ju hur gott som helst med morötter i...). Lite komprimerad info från Nyköping: Mamma har nu lärt sig att kolla bloggen, men tror inte hon kommenterar, sms har hon ju koll på;) Kevin som var här igår och stod och balanserade vid vårt vardagsrumsbord med massor med vassa kanter hälsar... Julfesten: Hångel förekom om vi säger så....



Pussar och kramar och ta hand om er på era vilda äventyr

//Janni och Fredrik

2008-12-10 @ 18:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0